عصر خودرو

یک کارشناس اقتصادی مطرح کرد :

توسعه اقتصادی موجب امنیت ملی می‌شود

عصر بازار- کارشناس اقتصادی گفت:اقتصاد مقاومتی از راهکارهای چند جانبه برای رویارویی با چالش‌های اقتصادی است که با اجرای صحیح آن می‌توانیم امنیت ملی کشور را تأمین کنیم.

توسعه اقتصادی موجب امنیت ملی می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران ،احمد حافظیه کارشناس امور اقتصادی ، با اشاره به دستاوردهای اقتصادی انقلاب اسلامی ایران، اظهار کرد: هیچ انقلابی بی دلیل رخ نمی‌دهد و یکی از مهمترین دلایل به وجود آمدن انقلاب اسلامی را می‌توان ضعف اقتصادی و بی‌کفایتی رژیم پهلوی در اداره کشور دانست.

    حافظیه ادامه داد: در زمان رژیم پهلوی، کشور تحت استعمار انگلیسی‌ها و دیگر کشورهای مستکبر بود، اما با رهبری امام (ره) توانستیم امور کشور به ویژه بخش اقتصادی را به دست بگیریم که ملی شدن صنعت نفت نمونه بارز آن است.

    وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران به یک نماد در برابر استقلال خواهی کشورها تبدیل شده است و مطابق توصیه‌های دینی پاسخ مبارزه و سکوت نکردن در برابر ظلم با اقتدار کشور همراه شد. اکنون بدون کمک خواهی از دیگر کشورها قادر به اداره کشور و انجام امور مربوط هستیم.

    حافظیه تشریح کرد: در چند سال اخیر دولت به بحث فاینانس‌ها روی آورده که این موضوع فارغ از وابستگی به دیگر کشورهاست؛ زیرا در بحث فاینانس و ریفاینانس‌ها سرمایه گذاری رخ می‌دهد و یک بازی برد- برد را برای دو طرف رقم می‌زند، اما بدون توجه به این بحث باز هم در اداره کشور دچار نا توانی نمی‌شویم.

    این کارشناس اقتصادی افزود: پس از پیروزی جمهوری اسلامی ایران، دشمنان سعی در ایجاد اختلال در عملکرد کشور داشتند که در سال‌های اخیر دسیسه آنها با تحریم‌ها نمایان شد. کشور هرگز در برابر زورگوی‌های فتنه برانگیزان شکست را نپذیرفته و با نبوغ ایرانی قادر به ایجاد شگفتی در دنیا هستیم.

    وی با بیان اینکه کشور از دهه‌های نخست انقلاب اسلامی به تقویت زیرساخت‌های مورد نیاز در حوزه‌های مختلف اقدام کرده است، گفت: اکنون زمان آن رسیده که از نتایج عملی این فراهم سازی زیرساخت ها بهره ببریم و اثرات ملموس آن را در اقتصاد کشور شاهد باشیم.

    این کارشناس اقتصادی بیان کرد: سیاست غربی‌ها و خودخواهی آنان با اهداف بلند مدت و در عین حال قابل دسترس ایران در تضاد است، به همین دلیل دشمنان سعی در سیاه نمایی دستاوردهای کشور و تشویش افکار عمومی دارند.

    حافظیه با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی از راهکارهای چند جانبه برای رویارویی با چالش‌های اقتصادی است، گفت: با اجرای صحیح و دقیق اقتصاد مقاومتی می‌توانیم امنیت ملی کشور را تأمین کنیم. مقام معظم رهبری در شعارهای سالیانه خود برای چندمین بار به بحث اقتصاد، به‌ویژه اقتصاد مقاومتی اشاره کرده‌اند که علت این تأکیدها را می‌توان تحقق نیافتن اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبری و همچنین اهمیت این موضوع دانست.

    این کارشناس اقتصادی افزود: اقتصاد مقاومتی را می‌توان در توانمندی بخش‌های مختلف اقتصاد از جمله SMEها ( بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط) دانست، زیرا تمام صنعتگران بزرگ دنیا با رونق این واحدهای کوچک و متوسط رونق گرفته‌اند. افزون بر دیدگاه کلان، SMEها اقتصاد را مردمی می‌کند و این مهم از اهداف و شعارهای انقلاب جمهوری اسلامی برشمرده می‌شود.

    وی بیان کرد: مردم صاحبان اصلی نظام و کشور هستند، از این‌رو با اجرای هر چه بهتر اصل 44 قانون اساسی و واگذاری نهادهای دولتی به بخش خصوصی این امر محقق می‌شود.

    حافظیه در پایان گفت: بسیاری از گلایه‌های شهروندان مربوط به طولانی بودن امور اداری و فرآیندهای این چنینی می‌شود که با واگذاری امور به بخش خصوصی، دولت چابک شده و تنها به امور نظارتی و کلان می‌پردازد اما عملیاتی شدن این اصل به راحتی امکان پذیر نیست، چرا که دو طرف این رابطه ( واگذار کننده و پذیرنده) باید آمادگی‌های لازم را داشته باشند. به همین دلیل تحقق کامل این امر زمان بر شده است.

    برچسب ها