عصر خودرو

مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران بیان کرد :

تراز تجاری زنجیره فولاد ۵۴ درصد مثبت شد

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران با اشاره به وضعیت صادرات و واردات در زنجیره فولاد با ارائه آماری در این باره از افزایش صادرات و کاهش واردات در این زنجیره خبر داد

تراز تجاری زنجیره فولاد ۵۴ درصد مثبت شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، منصور یزدی‌زاده با بیان اینکه صادرات محصولات فولادی افزایش داشته است، اظهار کرد: با توجه به روند رو به رشد تولید، خوشبختانه سیر صعودی صادرات زنجیره فولاد منهای سنگ، کنسانتره آهن، گندله و آهن اسفنجی بر خلاف روند واردات، سیر افزایشی داشته و از حدود پنج میلیون تن به بیش از هفت میلیون تن رسیده که نشان از رشد ٢٤ درصدی طی 10 ماهه سال 1396 دارد.

    وی در خصوص آمار واردات زنجیره فولاد نیز گفت: طی ١۰ ماه نخست سال جاری در مجموع زنجیره فولاد بیش از دو میلیون تن واردات داشت که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش ٢٨ درصد کاهش را تجربه کرده است.

    مدیر عامل شرکت ملی فولاد با اشاره رشد چشمگیر صادرات فولاد در 10 سال اخیر اظهار کرد: نکته حائز اهمیت، در تراز تجاری ایران در بخش محصولات ساخته شده و نیمه ساخته فولاد (شمش) است که طی ١۰ سال گذشته از بیش از ١۰ میلیون تن منفی به مثبت پنج میلیون تن در پایان سال می‌رسد. یعنی کشور از یک واردکننده محض به قطب صادرات تبدیل شده است.

    یزدی‌زاده با بیان اینکه افزایش تولید افزایش واردات برخی اقلام را نیز به همراه خواهد داشت، گفت: در خصوص تاثیر افزایش تولید بر واردات مواد اولیه، از نظر نسبت تاثیری ندارد؛ یعنی واردات مواد اولیه در حوزه فولاد بطور عمده به انواع الکترود و برخی مواد نسوز غیرقابل تولید در داخل و همچنین بخشی از زغال و کک مصرفی ذوب آهن برمی‌گردد که به نسبت افزایش تولید، مقادیر واردات آنها نیز افزایش پیدا می‌کند.

    برچسب ها