عصر خودرو

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس:

کمبود خشکبار شب عید نداریم

عصر بازار- عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، گفت: برای تنظیم بازار شب عید در بخش خشکبار به اندازه کافی در کشور وجود دارد و نیاز به واردات از خارج کشور نیست.

کمبود خشکبار شب عید نداریم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خانه ملت, علاءالدین خادم با تاکید بر ضرورت تنظیم بازار در آستانه ایام عید نوروز، گفت: از آنجا که دولت و وزارت جهاد کشاورزی متولی تنظیم بازار برای ایام عید به ویژه در محصولات گوشتی، خشکبار، مرکبات و لبنی هستند، مسلما کمیسیون کشاورزی بر برنامه پیش بینی شده وزارت جهاد کشاورزی در این ایام نظارت می کند.

    عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، افزود: دولت باید با کمک تشکل ها و بخش های غیردولتی بر ارزاق عمومی مردم همانند برنج، روغن و مواد لبنی، گوشت و مرغ نظارت کند و اگر کمبودی وجود دارد اطلاع رسانی کند تا با مجوزی واردات انجام شود و یا تامین اعتبار مورد نیاز در این زمینه صورت گیرد.

    موارد استثناء برای واردات پیش بینی شده است

    وی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده که پیش بینی های لازم را انجام داده و کمبودی در این بخش وجود ندارد، ادامه داد: نباید از قبل برای ذخیره سازی ها تبلیغ کرد، چراکه تقریبا منابعی که در داخل کشور وجود دارد به اندازه نیاز مردم است، لذا مردم نباید احساس ناامنی و کمبود کنند.

    وی یادآور شد: اگر مردم بیش از حد نیاز خود بخواهند ذخیره کنند احساس ناامنی و کمبود منابع و کالاها در کشور ایجاد می شود، در حالی که هم اکنون منابع داخلی کشور فروان است به ویژه در بخش خشکبار به اندازه کافی در کشور وجود دارد و نیاز به واردات از خارج کشور نیست.

    عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه موارد استثناء برای واردات پیش بینی شده است، تصریح کرد: ممکن است در بخش مرغ یا گوشت به دلیل شیوع آنفولانزا به پیش بینی واردات نیاز باشد، اما در سایر بخش ها نیاز به واردات نیست.

    برچسب ها