عصر خودرو

ایران رتبه چهاردهم جهان در تولید برق را دارد

عصر بازار- معاون برنامه ریزی شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی گفت: در حال حاضر ایران به لحاظ ظرفیت منصوبه برق رتبه نخست منطقه و جایگاه چهاردهم را در جهان دارد.

ایران رتبه چهاردهم جهان در تولید برق را دارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، حمیدرضا عظیمی در مصاحبه با رادیو اظهار داشت: هم اکنون ظرفیت منصوبه نیروگاهی در ایران افزون بر 78 هزار مگاوات است که ضمن ایجاد اشتغال برای جوانان توانسته برق مطمئنی را برای کشور تامین کند.

    وی در ادامه اظهارداشت: خوشبختانه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از یک هزار و 800 مگاوات نیروگاه حرارتی به ظرفیت سراسری برق مملکت اضافه شده است.

    معاون برنامه ریزی شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی ضمن اشاره به پیک مصرف افزون بر 55 هزار مگاواتی برق طی سال جاری در ایران گفت: کشور به لطف خدا و تلاش تمامی دست اندرکاران با موفقیت توانست از این گردنه بسیار سخت عبور کند.

    وی همچنین درخصوص دستاورد های صنعت برق دردوره بعد انقلاب افزود: ظرفیت منصوبه نیروگاه های برق در ایران تا سال 1357 هفت هزار و 24 مگاوات بوده که هم اکنون این میزان به 78 هزار و 343 مگاوات رسیده است.

    عظیمی اظهارداشت: این در حالیکه جمعیت کشور در دوران قبل از انقلاب 30 میلیون نفر بوده که این تعداد در شرایط فعلی به 80 میلیون نفر افزایش یافته است.

    وی تصریح کرد: آمار و ارقام مزبور نشان از این دارد که درصد افزایش ظرفیت تولید برق ایران به مراتب بیشتر از رشد جمعیت بوده است.

    معاون برنامه ریزی شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی در ادامه مصاحبه رادیویی میزان ظرفیت برق صادراتی ایران را یک هزار و 500 مگاوات عنوان کرد و گفت: این میزان برق در زمان آف پیک به کشورهای همسایه صادر و در مقاطع پیک مصرف (تیر و مرداد) وارد می شود.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در حال حاضر ایران در زمینه احداث نیروگاه های حرارتی نسل E صادرکننده ای تکنولوژی به تمام دنیاست.

    عظیمی ضمن اشاره به انتقال تکنولوژی و تجهیزات نیروگاه های کلاس F به ایران اظهارداشت: این نیروگاه ها ضمن برخورداری از راندمان بالا در حفظ محیط زیست، کاهش مصرف سوخت و افزایش تولید کمک شایان توجهی به شبکه برق کشور خواهد کرد.

    وی اذعان داشت: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته امید می رود در مدت سه تا چهار سال آینده نیروگاه های کلاس F در مملکت بومی سازی شود.

    معاون برنامه ریزی شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی یادآورشد: برق یکی از مهم ترین انرژی هاست که می‌تواند برای تمامی اقتصاد ها اعم از توسعه یافته و در حال توسعه اهمیت بسزایی داشته باشد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو