عصر خودرو

سرمایه گذاری ۶ میلیارد یورویی " هلدینگ خلیج فارس" برای ۸ طرح پتروشیمی

عصر بازار- مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس از برنامه ساخت ۸ طرح پتروشیمی با اعتباری بیش از ۶ میلیارد یورو تسهیلات ارزی توسط این مجموعه در مناطق مختلف خبر داد و جزئیات ان را اعلام کرد.

سرمایه گذاری ۶ میلیارد یورویی " هلدینگ خلیج فارس" برای ۸ طرح پتروشیمی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، عادل نژاد سلیم گفت: 8 طرح پتروشیمی با اعتباری بیش از 6 میلیارد یورو تسهیلات ارزی توسط هلدینگ خلیج فارس در مناطق مختلف در حال ساخت است.از این میزان اعتبار، 2 میلیارد یورو از تسهیلات صندوق توسعه ملی تامین شده است.

    وی میانگین پیشرفت فیزیکی این طرح ها را 80 درصد ذکر کرد و گفت: این طرح ها در شهرستان های کهگیلویه، گچساران، عسلویه و ایلام در دست ساخت هستند.این تعداد طرح پترو شیمی در سال آینده به بهره برداری خواهد رسید که نقش مهمی در ایجاد اشتغال و چرخه اقتصاد ایفا خواهند کرد.

    این مقام مسئول تصریح کرد: هلدینگ خلیج فارس به عنوان بزرگترین شرکت در بازار سرمایه ایران، فعالیت ها و عملکرد شرکت های تابعه را با نظارت پیگیری می کند.این هلدینگ به دنبال افزایش و تنوع تولید است،ایران دارای مزیت رقابتی مطلوبی در صنعت پتروشیمی است که باید از آن به خوبی استفاده کرد.

    نژاد سلیم تصریح کرد: بیش از 75 درصد تجهیزات صنعت پتروشیمی در داخل ساخته می شود.توسعه صنعت پتروشیمی، اولویت مهم این شرکت بوده و به همین دلیل افزون بر 70 درصد از راهبردهای این هلدینگ توسعه ای است.محصولات تولیدی پتروشیمی ایران به حدود 40 کشور جهان صادر می شود،میزان تولید محصولات پتروشیمی از 17.2 میلیون تن در سال 92 به 21 میلیون تن در سال 95 افزایش یافته است.

    وی مهمترین دلیل این افزایش تولید 3.8 میلیون تنی محصولات پتروشیمی را در کمتر از چهارسال، فعال کردن ظرفیت های خالی مجتمع های پتروشیمی ذکر کرد و گفت: این شرکت برنامه های مهمی در زمینه توسعه شرکت هلدینگ خلیج فارس و صنعت پتروشیمی ایران در دست اجرا دارد.این هلدینگ در سال جاری با توسعه صنعت پتروشیمی سهم خود را در تحقق اقتصاد مقاومتی افزایش خواهد داد .

    برچسب ها