عصر خودرو

گزارش روز؛

ادامه دادوستدهای کم حجم و متعادل

عصر بازار: گروه خودرویی در غیاب ایران خودرو اکثرا کم حجم اما مثبت دنبال شدند و قرعه نوسان گیرها در گروه های کوچک این بار به نام نماد خریخت افتاد و با افزایش تقاضا صف خرید را تجربه کرد همچنین خفناور، خریخت، خفنر، خکمک و خکار نمادهای مثبت گروه قطعه ساز بودند.

ادامه دادوستدهای کم حجم و متعادل
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، در گروه لیزینگی نمادهای ولساپا و ولبهمن تحت حمایت سهامدار عمده متعادل و مثبت و بقیه اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند. دردسرهای خریداران آغاز شد که نخستین آنها ابهام در تخصیص تسهیلات بانکی به خودروهای با مدت تحویل بیش از 30 روز است؛ علاوه بر این، خریداران خودروهای بالاتر از سقف تعیین‌شده نیز همچنان بلاتکلیف هستند.

    جابجایی بلوک حدود 40 میلیون سهمی نماد وتجارت در محدوده صفر تابلو، مثبت شدن نمادهای زیان ده وگردش و سمایه و معاملات مثبت نمادهای بپاس، وبهمن، وملت و وپست و منفی ونیکی و وکار در گروه های بانکی، بیمه ای و سرمایه گذاری نمایان تر بود و بقیه اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند. بازگشت اقتصاد ایران به رکود موجب شد نرخ بیکاری در تابستان امسال با 1.4 درصد افزایش به 10.9 درصد برسد.

    در گروه پتروشیمی ادامه معاملات پرحجم و مثبت نماد شپلی و معاملات مثبت نمادهای شکلر، شسینا، شدوص، شیراز، شفارس و پترول را مشاهده کردیم. گروه پالایشگاهی بعد از شروعی منفی اکثرا متعادل به کار خود پایان دادند که در این بین معاملات بلوکی و پرحجم اما منفی نماد شپنا نمایان تر بود.

    در گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی، نماد تپکو با افزایش تقاضا و افزایش چشمگیر حجم معاملات رشد قیمتی را تجربه کرد. نمادهای رتکو، بکام، بترانس، بالبر، تکنو، تمحرکه، تکمبا، فاما و فاراک متعادل و مثبت و بقیه اکثرا متعادل و منفی به کار خود پایان دادند.

    گروه ساختمانی اکثرا با افزایش تقاضا، افزایش حجم معاملات و رشد قیمتی مواجه شدند که در این بین نمادهای ثرود و ثاباد در یک قدمی صف خرید و نماد ثنوسا در یک قدمی صف فروش شدن قرار داشت. قطعی شدن لیزینگ مسکن می تواند افزایش اقبال و رشد قیمتی گروه های ساختمانی و سیمانی را در پی داشته باشد.

    در گروه های فلزی و معدنی نمادهای زنگان، ذوب، فلوله، فنوال، فمراد و کمنگنز مثبت و نمادهای فسرب و گروه استخراج کانه های فلزی و زغال سنگی اکثرا منفی دنبال شدند.

    گروه بنیادی محور دارویی اکثرا کم حجم، متعادل و مثبت دنبال شدند. ارزش جایگزینی بالای این صنعت و همچنین نحوه، کیفیت و کمیت سودآوری صنعت دارو آنرا به یک صنعت پر پتانسیل تبدیل کرده است. صنعت دارو یک صنعت استراتژیک و مهم می باشد.
    بیشترین تولید دارو در کشور مربوط به کارخانجات داروپخش با 220 قلم دارو بوده و سرمایه 27 شرکت دارویی بازار سرمایه 6352 میلیارد ریال و شرکت دارو سازی جابر ابن حیان با 378 میلیارد ریال بیشترین سرمایه را در اختیار دارد. ارزش بازار گروه دارویی 58432 میلیارد ریال که درازک با 5740 میلیارد ریال بیشترین ارزش بازار گروه را دارا می باشد.
    بیشترین فروش ریالی متعلق به داروسازی اکسیر با مبلغ 4 هزار میلیارد ریال می باشد. مواد اولیه کارخانجات دارویی اکثرا با نرخ ارز مبادلاتی به کشور وارد می شوند و اکثر شرکت های داروسازی بودجه سال جاری خود را با دلار 2650 تا 2850 تومان بسته اند، که در حال حاضر نرخ ارز مبادلاتی در حدود 3000 تومان می باشد که این فاصله موجب افزایش بهای تمام شده و در نهایت کاهش حاشیه سود داروسازان شده است همچنین دلر بالاترین میزان مواد اولیه وارداتی را در گروه به خود اختصاص داده است. در نهایت علی رغم افزایش بهای تمام شده، نرخ دارو افزایش نداشته و با افزایش  احتمالی10 درصدی نرخ دارو از نیمه دوم سال شرکت های دلر، دارو و دزهراوی بیشتر از بقیه منتفع خواهند شد.

    اکثر نمادهای گروه غذایی صرفا تکنیکالی با افزایش تقاضا و رشد قیمتی مواجه شدند تا جایی که نمادهای غپینو و غفارس نیز صف خرید شدند. نمادهای کگاز و شلیا در گروه کانی های غیر فلزی با صف خرید، کرازی با صف فروش و بقیه اکثرا متعادل با گرایشی منفی دنبال شدند. گروه قندی در اواسط بازار مجددا با افزایش تقاضا و معاملاتی مثبت مواجه شدند اما در نهایت مجددا منفی به کار خود پایان دادند.
    دبیر انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر با بیان اینکه طلب 270 میلیارد تومانی کارخانه‌های قند و شکر بابت پرداخت مابه‌التفاوت قیمت شکر هنوز پرداخت نشده، گفت: درصورت پرداخت، بخشی از طلب کشاورزان از کارخانه‌ها تأمین می‌شود(فارس).
    در پایان معاملات امروز شاخص کل متاثر از معاملات منفی نمادهای همراه و تاپیکو با افت (142.28) واحدی به ارتفاع 62,871 واحدی رسید که در این بین نمادهای پارسان و شیراز بیشترین تاثیر مثبت را داشتند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها