عصر خودرو

فسخ قراردادهای مهم در "سایپا"

عصر بازار- شرکت سایپا درخصوص انتقال سهام تعدادی شرکت زیرمجموعه توضیحاتی را روانه کدال کرد.

فسخ قراردادهای مهم در "سایپا"
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» ، سایپا در خصوص انتقال سهام "شرکت تولیدی موتور ، گیربکس و اکسل سایپا (سهامی خاص) و "شرکت مهندسی و مشاور سازه گستر سایپا (سهامی خاص) از شرکتهای توسعه گستر برنا ، تجارت الکترونیک خودرو تابان تاخت ، پیشگامان خوراک تابان ، توسعه سرمایه رادین ، ساربان سرمایه ایرانیان و ستاره سفیران آینده  توضیحاتی ارائه نمود.

    گفتنی است، در سال 1395 تعداد 5،707،674،828 سهم از سهام شرکت مگاموتور و 2،163،999،932 سهم از سهام شرکت سازه گستر سایپا به شرکتهای توسعه گستر برنا ، تجارت الکترونیک خودرو تابان تاخت ، پیشگامان خوراک تابان ، توسعه سرمایه رادین ، ساربان سرمایه ایرانیان و ستاره سفیران آینده با انعقاد صلح نامه واگذار شده است .

    لیکن به منظور اهمیت تامین پایدار و کنترل موثر بر زنجیره تامین مواد و قطعات تولیدی شرکت سایپا در نظر دارد نسبت به اقاله صلح نامه های واگذاری شرکتهای مذکور تا پایان سال 1396 اقدام نماید .

    شایان ذکر است اقاله صلح نامه های واگذاری و انتقال شرکتهای مگاموتور و سازه گستر به سایپا فاقد هرگونه اثر سود و زیانی برصورتهای مالی شرکت اصلی است لیکن آثار سود و زیانی این رویداد بر صورتهای مالی تلفیقی نامشخص است و در صورت تعیین آثار مالی آن مراتب بلافاصله به اطلاع آن سازمان محترم رسانده خواهد شد .

    لازم به توضیح است که تاریخ فسخ قرارداد در فرم فسخ قراداد مورخ 1396/11/19 قیدشده لیکن این تاریخ زمان شروع عملیات فسخ و اقاله صلح نامه شرکتهای مذکور می باشد و اقاله صلح نامه ها تا پایان سال 1396 قطعی خواهد شد.

    ضمناً لازم به ذکر است مبلغ مطالبات شرکت سایپا از شرکتهای سازه گستر و مگاموتور به میزان 26،150 میلیارد ریال که طی قراردادهای سه جانیه به حساب خریداران سهام منتقل شده بود بواسطه انتقال این مطالبات به حساب سرمایه شرکتهای سرمایه پذیر (سازه گستر و مگاموتور) ، پس از اقاله صلح نامه های مزبور مجموع ارقام قرار داد و مبلغ یاد شده بابت مطالبات به حساب سرمایه گذاریهای سایپا منظور خواهد شد.

    برچسب ها