عصر خودرو

مدیرعامل شرکت صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری کشاورزی خبرداد؛

اعطای ۷۵۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت در سال ۹۶

عصر بازار- مدیر عامل شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی گفت: در شش ماه نخست امسال ۷۵۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت به کشاورزان عضو صندوق سرمایه‌گذاری پرداخت شده است.

اعطای ۷۵۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت در سال ۹۶
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، عبدالکریم رضوی اردکانی بعد ازظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت دهه فجر در محل این شرکت در تهران برگزار شد، به فعالیت‌های انجام شده در حوزه صندوق‌های کشاورزی اشاره کرد و گفت: نقدینگی یکی از مشکلات اصلی در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی است که در کنار بانک‌ها، ایجاد صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌تواند تا حد زیادی مشکلات تولیدکنندگان را حل کند.

    وی با بیان اینکه طی بررسی‌های انجام شده 80 درصد از مشکلات تولیدکنندگان در بخش کشاورزی، حلقه‌های اولیه یعنی مواد اولیه است، افزود: در همین راستا 110 صندوق حمایت از بخش کشاورزی در کشور تشکیل شده که کشاورزان آن را اداره می‌کنند که از این تعداد صندوق 32 صندوق استانی، 8 صندوق در حوزه منابع طبیعی و 13 صندوق عشایری روستایی است.

    رضوی به این نکته اشاره کرد که در ابتدای تشکیل سرمایه صندوق‌ها در سال 83 حدود 140 میلیارد تومان بود، که این رقم به 1455 میلیارد تومان رسیده است.

    مدیرعامل شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی از تشکیل 7 صندوق جدید در سال 96 خبر داد و گفت: از این تعداد 4 صندوق مربوط به منابع طبیعی و 3 صندوق مربوط به فعالیت زنان روستایی است.

    رضوی به این نکته اشاره کرد که این صندوق سعی می‌کند تا تسهیلات ارزان قیمت با نرخ سود 4 درصد را به سهامداران خود ارائه کنند که از این محل نیز تاکنون 1532 میلیارد تومان تسهیلات در سال 95 و 750 میلیارد تومان تسهیلات در شش ماهه نخست سال 96 ارائه شده است، مضاف بر آنکه از ابتدای تشکیل این صندوق‌ها تا پایان شهریور امسال 7 هزار و 711 میلیارد تومان در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گرفته است.

    خبرنگار فارس پرسید؛ چقدر از سرمایه‌گذاری‌های صندوق‌های کشاورزی در حوزه صنایع تبدیلی و یا زنجیره‌هایی مانند زنجیره تولید شیر بوده است، که گفت: بسته به میزان تولید هر استان درصدی از اعتبارات به این بخش‌ها اختصاص می‌یابد، به عنوان مثال؛ در استانی مانند بوشهر سعی می‌کنیم تا تسهیلاتی بیشتر در مورد پرورش میگو و ماهی ارائه کنیم و در برخی استانها مانند خراسان رضوی، زنجیره شیر به طور کامل از صفر تا صد اجرا شده است که می‌تواند کمک بسیاری در کاهش قیمت تمام شده داشته باشد.

    برچسب ها