عصر خودرو

تا ساعت ۱۵ امروز؛

بیش از ۱۵ هزار سکه در دومین روز پیش فروش خریداری شد

عصر بازار- ۱۳ هزار و ۳۲۰ قطعه سکه به طور قطعی تا ساعت ۱۵ امروز (چهارشنبه) در قالب طرح پیش فروش سکه به فروش رفت و تعداد ۲ هزار و ۵۵۳ قطعه دیگر نیز در صف فروش است.

بیش از ۱۵ هزار سکه در دومین روز پیش فروش خریداری شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، طرح پیش فروش سکه از صبح روز گذشته (سه شنبه 17 بهمن ماه) با هدف پوشش تقاضای مصرفی خانوارها و تقاضای سرمایه گذاری، در یک هزار و 131 شعبه بانک ملی در سراسر کشور آغاز شده است.

    براساس این طرح سکه های تمام بهار آزادی منقش به تصویر حضرت امام خمینی(ره) که توسط بانک مرکزی ضرب شده است، به متقاضیان فروخته خواهد شد.

    روز گذشته نیز بیش از 13 هزار سکه در قالب این طرح به فروش رفته بود.

    همه افراد بالای 18 سال به هر تعداد و بدون هیچ گونه محدودیتی در تعداد می توانند سکه پیش خرید کنند. سکه ها در دو سررسید 6 ماهه و یک ساله به متقاضیان تحویل خواهد شد.

    ودیعه دریافتی برای هر قطعه سکه 10 میلیون ریال (یک میلیون تومان) است و مابه التفاوت قیمت آن در زمان تحویل سکه به قیمت روز دریافت خواهد شد. برای سکه های تحویلی در سررسید شش ماهه 4 درصد و برای سکه های تحویلی در سررسید یک ساله 9 درصد تخفیف از قیمت روز تحویل در نظر گرفته شده و 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده نیز از آنها دریافت نمی شود.

    براین اساس با توجه به سرمایه یک میلیون تومانی نرخ سود برای پیش خرید سکه در دوره شش ماه حدود 11 درصد و در دوره یک ساله 15 درصد خواهد بود. خریداران، برای تحویل سکه های پیش خرید شده در زمان سررسید فقط می توانند به شعبه ای که عملیات پیش خرید در آن انجام شده مراجعه کنند.

    مسعود خاتونی عضو هیات مدیره بانک ملی در گفت و گو با خبرنگار ایبِنا، گفت: بانک ملی ایران به مشتریانی که در طرح پیش فروش سکه تمام بهار آزادی مشارکت می کنند، به جای حواله های کاغذی «کارت سکه»  ارایه می کند.

    وی توضیح داد که خریداران سکه تمام بهار آزادی می توانند هر زمانی اراده کنند موجودی کارت خود را از طریق دستگاه های بانک ملی دریافت کنند.

    عضو هیات مدیره بانک ملی با اشاره به سررسید های 6 و یکساله سکه های طرح پیش فروش اظهار داشت: بعد از 6 ماه یا پایان سررسید یکساله، مشتریانی که کارت سکه دریافت کرده اند می توانند سکه های خود را از طریق دستگاه های در نظر گرفته شده یا شعب بانک ملی دریافت کنند.

    خاتونی تاکید کرد که کارت سکه های اعطا شده به پیش خریداران سکه ابزار ارتباطی بین بانک و مشتریان است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو