عصر خودرو

فولادگر خبر داد:

اعتبار ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی بانک مرکزی به خودرو، کالا و تولید

عصر بازار: رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ گفت: تسهیلات بانکی مورد نیاز برای بسته خروج از رکود در بخش تحریک تقاضا، ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

اعتبار ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی بانک مرکزی به خودرو، کالا و تولید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، حمیدرضا فولادگر گفت که از این میزان حدود هفت هزار میلیارد تومان برای دو بخش کالای مصرفی با دوام و کالاهای واسطه‌ای است.

    وی با اشاره به توضیحات وزیر صنعت و معاونان بانک مرکزی در جلسه روز گذشته کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 اظهار کرد: طبق برآورد انجام شده برای بسته خروج از رکود در بخش تحریک تقاضا در سه بخش خودرو، کالای مصرفی با دوام و خرید دین کالای واسطه‌ای تسهیلات بانکی مورد نیاز 9 هزار و 500 میلیارد تومان است که از این میزان 2 هزار و 500 میلیارد تومان برای خرید 110 هزار خودرو داده شده به مردم از محل خط اعتباری بانک مرکزی اختصاص یافته است.

    وی با بیان اینکه برای تامین کالای مصرفی با دوام و دین کالای واسطه‌ای حدود هفت هزار میلیارد تومان تسهیلات لازم است، گفت: هنوز سامانه دادن اعتبارات برای خرید کالای مصرفی بادوام از طریق دادن کارت‌های اعتباری نهایی نشده است و فقط این موضوع روشن است که تسهیلات کارت‌های اعتباری با نرخ 12 درصد و بازپرداخت 18 ماهه به مردم داده می‌شود.

    رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 ادامه داد: خرید دین کالای واسطه‌ای نیز مربوط به تولیدکننده است به طوری که تولیدکننده بر حسب محصول تولیدی مربوطه تسهیلات را با توافق بانک دریافت می‌کنند چراکه تولیدکنندگان در بخش‌های مختلف متفاوت هستند و به همین دلیل تسهیلات دریافتی آنها متفاوت خواهد بود.

    فولادگر در پایان گفت: محل تامین تسهیلات بانکی برای کالای مصرفی بادوام و کالای واسطه‌ای از منابع بانکی است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها