عصر خودرو

بزرگترین پروژه نفت و گاز هند به تاخیر افتاد

عصر بازار- شرکت نفت و گاز طبیعی هند (ONGC) با تاخیر حداقل یک ساله در آغاز تولید بزرگترین پروژه خود مواجه است.

بزرگترین پروژه نفت و گاز هند به تاخیر افتاد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشت: بزرگترین شرکت اکتشافی هند که قصد داشت تولید گاز از یک بلوک آب عمیق در بخش شرقی سواحل این کشور را از ژوئن سال 2019 آغاز کند، نخستین تولید گاز را حداقل تا نیمه دوم سال 2020 آغاز نخواهد کرد.

    این شرکت مناقصه برای تجهیزات بزرگ و خدمات برای این پروژه 5 میلیارد دلاری را تکمیل نکرده است.

    تولید از بلوک KG-DWN-98/2 در خلیج بنگال که آب عمیق آن با میادین فوق عمیق در خلیج مکزیک قابل مقایسه هستند، برای تحقق هدف دولت نارندرا مودی، نخست وزیر هند برای کاهش واردات نفت این کشور و دو برابر کردن سهم گاز در سبد انرژی این کشور به 15 درصد، حیاتی است. تسریع توسعه جدید برای شرکت ONGC نیز حائز اهمیت است زیرا این شرکت با کاهش تولید میادین قدیمی‌تر خود روبرو شده است و قصد دارد 11 تریلیون روپیه (173 میلیارد دلار) تا سال 2030 برای افزایش تولید هزینه کند.

    تاخیر در نهایی کردن مناقصه‌ها به معنای آن است که این شرکت حفاری چاه‌ها در این بلوک را تا سال آینده آغاز نخواهد کرد. شرایط جوی نامساعد در این منطقه، تنها برای نصف سال امکان حفاری می‌دهد.

    به گفته منابع آگاه، اگر شرکت ONGC بتواند این قراردادها را نهایی کند، ممکن است قادر باشد تولید گاز را در اواخر نیمه دوم سال 2020 آغاز کند. این شرکت به دنبال استفاده قراردادی از پنج کشتی حفاری آب عمیق و ده‌ها دکل برای برنامه حفاری خود در این بلوک است.

    شرکت ریلاینس اینداستریز که از یک منطقه مشترک گاز تولید می‌کند، با کاهش بیش از 92 درصد تولید از زمان اوجش در سال 2010 روبرو شده است. این شرکت هندی و شریکش BP دریافته‌اند تولید از این ذخایر نسبت به آنچه در ابتدا برآورد کرده بودند، دشوارتر است.

    شرکت ONGC تولید روزانه 15 میلیون متر مکعب استاندارد گاز و 77 هزار بشکه در روز نفت از این بلوک را هدف گذاری کرده است.

    برچسب ها