عصر خودرو

روز گذشته به ثبت رسید؛

روند نزولی بهای سکه در قراردادهای آتی

عصر بازار: حجم معاملاتی آتی سکه در بورس کالای ایران روز گذشته رشد ۳ درصدی نسبت به معاملات روز دوشنبه تجربه کرد، به طوری که دیروز حجم معاملات آتی سکه به ۵ هزار و ۴۸۵ قرار داد رسید، این در حالی که روز دوشنبه حجم معاملات آتی سکه ۵ هزار و ۳۲۰ قرارداد بوده است.

روند نزولی بهای سکه در قراردادهای آتی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، بهای هر قطعه سکه در معاملات آتی بورس کالا، روز گذشته در پی کاهش بهای اونس در بازارهای جهانی با کاهش روبه رو شد؛ به طوری که سکه سررسید دی ماه باکاهش 0/65 درصدی به 913 هزار تومان رسید. سکه تحویل اسفند با قیمت 916 هزار تومان به فروش رسید که افت0/76 درصدی را در روز سه شنبه به ثبت رساند. قرارداد تحویل اردیبهشت نیز با قیمت 920 هزار تومان معامله شد و کاهش 0/81 درصدی را تجربه کرد. در آخر نیز سکه تیر ماه با نرخ 928 هزار تومان و افت0/89 درصدی به فروش رسید.

    این در شرایطی است که بهای سکه در بازار نقدی طی روز دوشنبه با افت رو به رو شد، به طوری که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی به قیمت 907 هزار تومان رسید. نیم‌سکه نیز با قیمت 457 هزار تومان، ربع سکه با قیمت 246 و سکه یک گرمی با نرخ 166 هزار تومان در این روز مورد معامله قرار گرفتند.

    به گفته کارشناسان،  عامل مهمی که این روزها می تواند بر تقاضای سکه موثر باشد، نوسانات پی در پی اونس و متغیرهای مشخص برای پیش بینی قیمت ها است. البته تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند نیز می تواند عامل مهمی در تعیین قیمت طلا  و روند معاملات سکه در بازار داخلی طی روزها و هفته های آینده باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها