عصر خودرو

یک کارشناس بازار سهام مطرح کرد

با اعلام توافق بازار آماده تغییرات بنیادی می‌شود

عصر بازار: یک فعال بازار سهام معتقد است: پس از گذر از مرحله هیجانی، ‌آثار توافق در صورت‌‌های مالی شرکت ها دیده خواهد شد و پس از آن نیز به بازار به تعادل بازمی‌گردد.

با اعلام توافق بازار آماده تغییرات بنیادی می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، سیدرضا علوی پیرامون تاثیرات توافق بر بازار سرمایه اظهارکرد: هرچند در شرایط فعلی بازار درگیر هیجان است، اما رشد این روزهای بازار فقط به علت توافق نیست، بلکه به علت پیش بینی تغییرات در مباحث سیاسی و اقتصادی در صورت های مالی شرکت ها و پیش بینی ورود نقدینگی به بورس است.

    مدیرعامل کارگزاری بانک توسعه صادرات تصریح کرد: ورود نقدینگی جدید به بورس و افزایش صف های خرید،‌ خوشبینی در بازار را افزایش می دهد، اما تغییرات آینده بازار سرمایه، در واقع به تغییرات بنیادی شرکت‌ها،‌ وابستگی بیشتری دارد.

    او تاکید دارد که  باید توجه کرد که تغییرات بنیادی اقتصادی در دوران پس از توافق،‌ در کوتاه مدت باعث افزایش شاخص، کاهش نرخ تورم و به تبع آن کاهش نرخ بهره می شود. وقوع این اتفاقات در کنار کاهش هزینه های شرکت ها که در اثر برداشته شدن تحریم ها ایجاد می شود، به افزایش قیمت سهام و همچنین سودآوری آ‌ن‌ها کمک شایان توجهی خواهد کرد.

    علوی درباره صنایع بورسی پیشرو پس از توافق گفت: پس از توافق تمامی صنایع با رشد قابل توجهی روبرو می شوند، اما صنایعی که در دوران تحریم بیشترین آسیب را دیده اند، در دوران پساتحریم با بیشترین میزان رشد مواجه می شوند که از جمله آن ها می توان به صنایع خودرو سازی، نیروگاهی، بانکی اشاره کرد.

    برچسب ها