عصر خودرو

بازنگری برنامه راهبردی صنعت و معدن در انتظار پیشنهاد فعالان اقتصادی

عصر بازار: معاون وزیر صنعت با بیان اینکه برنامه راهبردی صنعت و معدن کشور ویرایش خواهد شد، گفت: راه برای نقد و پیشنهاد فعالان اقتصادی باز است.

بازنگری برنامه راهبردی صنعت و معدن در انتظار پیشنهاد فعالان اقتصادی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، حسین ابویی مهریزی در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران با تشریح جزئیات برنامه راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: برنامه راهبردی این وزارتخانه به عنوان یک سند راهبردی، قابل ویرایش است و اگرچه با نظر تشکل‌های صنعتی و معدنی تهیه شده است اما به هرحال فعالان اقتصادی اگر بخواهند نظرات تکمیلی خود را برای شیوه اجرای این برنامه ارایه دهند، راه برای آنها باز است.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: این سند که اکنون منتشر شده، ویرایش نخست خود را به معرض ارزیابی و نقد کارشناسان و صنعتگران گذاشته است و با مشورت و اعمال نظر بخش خصوصی، تکمیل‌تر خواهد شد اما باید توجه داشت که برنامه‌ راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت، با رویکرد حل مسئله مبتنی بر تجزیه و تحلیل وضعیت موجود با به کارگیری روش‌های علمی، انجام مطالعات تطبیقی و استفاده از تجربه‌های پیشین، بوده است.

    ابویی مهریزی افزود: این سند در راستای اهداف و سیاست های کلان کشور، تحقق اسناد فرادستی، رهنمودهای مقام معظم رهبری به ویژه در سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی، برنامه‌های دولت تدبیر و امید و برنامه‌ وزیر صنعت، معدن و تجارت تنظیم شده است. در این رویکرد، میدان دار اصلی توسعه، بخش خصوصی است و دولت مطابق بسته سیاست‌های اجرایی تعیین شده، نقش توانمندساز، پشتیبانی‌کننده، هماهنگ‌کننده، پایشگر و هدایت‌گر را در راستای اجرای راهبردهای تعیین شده ایفا خواهد کرد.

    به گفته ابویی مهریزی، برای تدوین این سند راهبردی از تجربیات 30 کشور جهان که در سطح یکسانی با ایران قرار دارند؛ استفاده شده است، ضمن اینکه تسهیل و روان‌ سازی مسیر توسعه بخش خصوصی با هدف جلب مشارکت حداکثری در فرآیند تحقق چشم انداز 1404 نیز یکی از خط مشی و سیاست‌های کلی وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

    او اظهار داشت: در راستای سند چشم‌انداز کشور، چشم‌انداز بخش صنعت، معدن و تجارت این گونه ترسیم شده است که ایران در سال 1404 به کشوری نوظهور صنعتی تبدیل شود، ضمن اینکه در این سند، 12 رشته فعالیت اولویت‌دار به عنوان صنایع منتخب در نظر گرفته شده است، گفت: در این سند، 61 سیاست اجرایی در 6 محور تدوین و به معاونت‌ها و سازمان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شده است.

    ابویی مهریزی گفت: با توجه به تعیین رشته فعالیت‌های صنعتی دارای اولویت در سند برنامه راهبردی و به منظور تحقق اهداف تعیین شده تا افق سال 1404، برنامه راهبردی صنایع خودرو، فولاد، نساجی و پوشاک، سیمان، تایر و تیوب، لوازم خانگی، کاشی و سرامیک تدوین شده است و برنامه راهبردی سایر رشته فعالیت ها نیز در حال تدوین است که پس از تکمیل منتشر خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو