عصر خودرو

معاون وزیر نفت بیان کرد :

ایران یکی از بزرگترین زیرساختهای گازرسانی جهان را دارد

عصر بازار- معاون وزیر نفت گفت: ایران با ۳۰هزار کیلومتر شبکه گازرسانی، یکی از بزرگ‌ترین زیرساخت‌های گازرسانی در دنیا را در اختیار دارد و هم‌اکنون ۷۶درصد مردم در روستاها و ۹۸درصد شهرها روزانه ۸۰۰میلیون مترمکعب گاز دریافت می‌کنند.

ایران یکی از بزرگترین زیرساختهای گازرسانی جهان را دارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، حمیدرضا عراقی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در نشستی خبری اظهار داشت: هم‌اکنون 800 میلیون مترمکعب گاز در روز تولید می‌شود که به اقصی نقاط کشور منتقل می‌شود، در حالی که 92 درصد مردم کشور از گاز طبیعی استفاده می‌کنند.

    وی افزود: شبکه گاز در اقصی نقاط کشور گسترده شده است و در حال حاضر 270 ایستگاه و 30 هزار کیلومتر شبکه انتقال گاز در حال کار هستند تا گاز طبیعی را به مردم ایران در نقاط مختلف کشور برسانند.

    معاون وزیر نفت با بیان اینکه "ایران با 30 هزار کیلومتر شبکه گازرسانی، یکی از بزرگ‌ترین زیرساخت‌های گازرسانی در دنیا را در اختیار دارد"، تصریح کرد: خط کیاسر ــ نکا یکی از سخت‌ترین کارهایی بود که قول راه‌اندازی آن را داده بودیم تا اگر همسایه شمالی به هر دلیلی گاز را قطع کرد، مشکلی پیش نیاید و با تحقق این قول، از حالت اضطرار بیرون آمدیم.

    وی افزود: در حال حاضر شرایط همکاری با ترکمنستان به شرایط تجاری برگشته و از حالت اضطرار درآمده است، این خط در شرایط سخت و مسیر کوهستانی در زمان مقرر افتتاح شد و در زمستان امسال با فشار گاز بالایی مردم شمال کشور مواجه بودند.

    عراقی با بیان اینکه "بخش زیادی از خط ششم سراسری امسال به بهره‌برداری رسیده که موجب شده قرارداد صادرات گاز به عراق تکمیل شود"، گفت: ارزش مجموع پروژه‌هایی که امسال به بهره‌برداری رساندیم به 12 هزار میلیارد تومان می‌رسد.

    معاون وزیر نفت با ابراز اینکه "هم‌اکنون 76 درصد مردم در روستاها و 98 درصد شهرها روزانه 800 میلیون مترمکعب گاز دریافت می‌کنند"، گفت: 7 تا 8 هزار روستای دیگر قابلیت گازرسانی را دارند که طی دو سال آینده باید گازرسانی به این روستاها نیز به اتمام برسد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو