عصر خودرو

توصیه یک نماینده مجلس به وزارتخانه های اقتصادی؛

چابکی در جذب سرمایه گذار خارجی اولویت امروز است

عصر بازار: عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات، ضرورت چابکی در جذب سرمایه گذار خارجی را از اولویت های امروز محیط کسب و کار کشور دانست و گفت: برای جذب سرمایه گذار خارجی وزارتخانه ها باید فضا را به گونه ای آماده کنند که دست اندازی در این خصوص ایجاد نشود.

چابکی در جذب سرمایه گذار خارجی اولویت امروز است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، موسی الرضا ثروتی نماینده بجنورد با بیان مطلب فوق گفت: پیش بینی 200 میلیارد دلاری از محل سرمایه گذاری خارجی در برنامه پنجم شده است اما تا به امروز به لحاظ تحریم های بانکی اقدامی در جهت سرمایه گذاری صورت نمی گیرد و سرمایه گذاری های انجام شده نیز مبلغی بسیار جزئی و کم است.

    وی با اشاره به نامناسب بودن فضای کسب و کار اظهار کرد: « هم اکنون سرمایه گذاران خارجی امکان حضور مستقیم در بازار ایران، مشارکت با شرکای داخلی، سرمایه گذاری در بازار سرمایه و فاینانس را دارند که برای تحقق این فرصت ها باید وزارتخانه ها مسیر را هر چه سریعتر هموار کنند.

    ثروتی با بیان اینکه در بودجه سالانه مصوب شده که از طریق بازار سرمایه دولت می تواند 10 میلیارد دلار اوراق صکوک ارزی بفروشد گفت: این بند هر سال در بودجه آورده می شود اما تا کنون هیچ اقدامی برای استفاده از این فرصت نشده است .

    این نماینده مجلس ضمن ابراز امیدواری درباره استفاده از فرصت های پساتحریم گفت: اجرای برجام تا دو ماه دیگر منجر به برداشته شدن تحریم ها می شود بنابراین دستگاه ها باید آمادگی لازم را برای دوران پساتحریم داشته باشند.

    ثروتی تصریح کرد: برای استفاده از فرصت های پیش رو باید به سرعت زمینه حضور سرمایه گذاران را فراهم کرد و زمان را از دست نداد البته این سرعت عمل نباید به معنای ورود پول بدون پشتوانه تکنولوژی و فناوری باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها