عصر خودرو

مصرف نفت جهان تا سال ۲۰۴۰ میلادی ۴۰ درصد کاهش می‌یابد

عصر بازار- شرکت آمریکایی اکسون موبیل اعلام کرد، اگر کشورهای جهان به تعهدات خود برای مهار تغییرات اقلیمی پایبند باشند، تقاضا برای نفت ممکن است تا سال ۲۰۴۰ میلادی ۴۰ درصد کاهش یابد.

مصرف نفت جهان تا سال ۲۰۴۰ میلادی ۴۰ درصد کاهش می‌یابد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، شرکت آمریکایی اکسون موبیل در گزارشی اعلام کرد، اگر کشورهای جهان به تعهدات خود برای مهار تغییرات اقلیمی پایبند باشند، تقاضا برای نفت ممکن است تا سال 2040 میلادی 40 درصد کاهش یابد، اما یک سناریوی محتمل تر این است که تقاضا برای نفت رشدی 20 درصدی خواهد داشت.

    نویسندگان این گزارش نوشته اند، هر کدام از این فرض ها تحقق یابد، دنیا به تریلیون ها دلار سرمایه گذاری در سوخت های فسیلی برای تامین نیازهای انرژی اش در طی دو دهه آینده نیاز خواهد داشت. بر اساس پیش بینی نخست ممکن است میزان مصرف نفت به حدود 78 میلیون بشکه برسد و بر اساس سناریوی دوم مصرف روزانه نفت جهان به 117 میلیون بشکه خواهد رسید.

    یافته های این گزارش نشان می دهد که نفت و گاز طبیعی تا سال 2040 میلادی همچنان حدود 55 درصد از کل نیازهای انرژی جهان را تامین خواهد کرد و نفت بیشترین نقش را در این زمینه خواهد داشت. همچنین انتظار می رود نقش زغال سنگ از حدود 40 درصد در سال 2016 به کمتر از 30 درصد در سال 2040 برسد.

    این گزارش حاکی است، خودروهای برقی و هیبریدی تا سال 2040، 40 درصد از فروش خودروهای سبک را از آن خود خواهند کرد، در حالی که این رقم در سال حاضر تنها 3 درصد است.

    کتی مالوی، تحلیلگر بازار نفت گفت: «تحلیل های خود اکسون موبیل فرض را بر آن می گیرد که دنیا برای بالا بردن سوددهی مصرف بالای نفت و گاز را ادامه خواهد داد و در مسیر افزایش بیش از 2 درجه ای دمای زمین باقی خواهد ماند.»

    برچسب ها