عصر خودرو

هراس معامله گران از افت بیشتر قیمت دلار و نفت باعث شد؛

خرید محصولات پتروشیمی در حد نیاز روزانه

عصر بازار: افت قیمت دلار و نفت از یک سو و انتظار برای اعلام نتایج مذاکرات هسته ای از سوی دیگر، اکثر معامله گران پتروشیمی را در شرایط انتظار نگه داشته است.

خرید محصولات پتروشیمی در حد نیاز روزانه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، در هفته ای که گذشت پلی اتیلن های سنگین بادی و فیلم، پلی اتیلن ترفتالات گرید بطری و پی وی سی و پلی پروپیلن ها از سوی معامله گران با استقبال اندک روبه رو بودند و خرید این کالاها با حجم اندک انجام شد.

    علاوه بر افت قیمت دلار که سبب تردید معامله گران محصولات پتروشیمی برای ورود به معاملات شد، نگرانی از افت قیمت محصولات پتروشیمی دربازارهای جهانی و به کف نرسیدن قیمت برخی از محصولات سبب شد تا حجم خرید این کالاها در بورس کالای ایران اندک باشد.

    البته پلی پروپیلن 060 پلی نار در هفته ای که گذشت با شرایط بهتری نسبت به دیگر گریدهای پلی پروپیلن روبه رو بود، به طوری که عرضه 819 تنی پلی پروپیلن 060 پلی نار یک هزار و 260 تن تقاضا داشت و معامله گران قیمت پایانی 4 هزار و 155 تومان را در رقابت برای این کالا ثبت کردند، قیمت پایه آن 4 هزار و 107 تومان بود. البته در هفته گذشته C30S مارون نیز که گریدی پرمصرف است، عرضه نشد.

    همچنین در این روز پلی اتیلن سبک فیلم 0075 با استقبال کمتری نسبت به هفته گذشته روبه رو شد و با قیمت پایه مورد معامله قرار گرفت. از سوی دیگر تنها 22 تن پی وی سی اروند و 110 تن پی وی سی بندرامام مورد معامله قرار گرفت

    علی حیدری، کارشناس بازار پتروشیمی در این باره گفت: افت قیمت دلار و نفت از یک سو و انتظار برای اعلام نتایج مذاکرات هسته ای از سوی دیگر، اکثر معامله گران پتروشیمی را در شرایط انتظار نگه داشته است. این در حالی است که نگرانی از ادامه افت قیمت محصولات پتروشیمی در بازارهای جهانی وجود دارد، به این ترتیب سیاست صبر خریداران تقویت شده است.

    وی افزود: عوامل فوق باعث شده تا فعالان بازار از ذخیره محصولات پتروشیمی واهمه داشته و سعی کنند تا در حد نیاز روزانه خود محصولات پتروشیمی را خریداری کنند.  

    برچسب ها