عصر خودرو

مدیریت تحقیق و توسعه بورس تهران :

تشریح ابزارهای مالی مبتنی بر سهم (ELI) در بازارهای اوراق

عصر بازار- یکی از ابزارهای مالی نوین که موسسات و نهادهای مالی و سهامداران عمده‌ی شرکت‌ها می‌توانند به منظور تامین مالی از آن استفاده کنند، انتشار ابزارهای مالی مبتنی بر سهم (ELI) است.

تشریح ابزارهای مالی مبتنی بر سهم (ELI) در بازارهای اوراق
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، مدیریت تحقیق و توسعه بورس تهران اعلام کرد:‌ موسسات و نهادهای مالی همواره به دنبال روش‌های مختلفی برای تامین منابع مالی خود هستند و انتشار ابزارهای مالی می‌تواند یک روش جذاب برای آنها و سهامداران عمده شرکت‌ها باشد و به همین منظور یکی از ابزارهای مالی نوین که موسسات و نهادهای مالی و سهامداران عمده‌ شرکت‌ها می‌توانند به منظور تامین مالی از آن استفاده کنند، انتشار ابزارهای مالی مبتنی بر سهم (ELI) است.

    بر این اساس، ابزارهای مالی مبتنی بر سهم جزء ابزارهای مالی ترکیبی بوده و مبتنی بر یک دارایی پایه همچون سهام یا شاخص سهام منتشر می‌شوند و از لحاظ کارکرد اقتصادی، ترکیبی از ویژگی‌های اوراق با درآمد ثابت و قراردادهای اختیار معامله را دارند.

    گفتنی است، این ابزارهای مالی، در بورس‌های اوراق بهادار قابل‌معامله بوده و به سرمایه‌گذارانی عرضه می‌شوند که به دنبال نرخ بهره بالاتری نسبت به نرخ سپرده بانکی یا اوراق قرضه هستند.

    برچسب ها