عصر خودرو

"کاشی تکسرام"، دلیل زیانده شدن را اعلام کرد:

"تاوان رکود پروژه های عمرانی و ساختمانی را دادیم!"

عصر بازار- کاشی تکسرام (کترام) سهم پرحاشیه بازار، طی یک گزارش سود پیش بینی شده ۸ میلیارد ریالی را به زیان ۱۹.۸ میلیارد ریالی تغییر داد.

"تاوان رکود پروژه های عمرانی و ساختمانی را دادیم!"
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» ، به دلیل رکورد در اجرای پروژه‌های عمرانی و ساختمانی، صنعت کاشی و سرامیک نیز با محدودیت‌های فراوانی مواجه گردیده بطوریکه ظرفیت‌های بازار نه تنها توسعه نیافته بلکه محدودیت‌های تازه ای نیز بر آن تحمیل شده است این محدودیت‌ها با ملحوظ نمودن پیدایش رقبای جدید در تولید و فروش کاشی مشابه محصولات شرکت و همچنین تولید کاشی مازاد بر مصرف در کشور، باعث عدم توازن عرضه و تقاضا گردیده است.
    با توجه به موارد مذکور، فروش این شرکت تا پایان سال مالی، معادل 80% از میزان فروش آخرین پیش بینی تحقق می‌یابد، این کاهش فروش منجر به کاهش حاشیه فروش گردیده و در این ارتباط به دلیل اینکه هزینه‌های اداری، فروش و هزینه‌های مالی عمدتاً ثابت می‌باشد نتیجه عملیات شرکت منجر به زیان گردیده و تعدیل شده است.
    لازم به ذکر است تقریباً بقیه عوامل موثر بر نتیجه عملکرد ثابت بوده و تعدیل ایجاد شده عمدتاً ناشی از افت فروش که تابعی از عرضه و تقاضای بازار و خارج از کنترل شرکت بوده است.

    برچسب ها