عصر خودرو

پیشنهاد شهردار عشق آباد برای ارایه فضای تجاری به ایران

عصر بازار- شهردار عشق آباد پیشنهاد واگذاری فضای مورد نیاز بازرگانان ایرانی را ارایه کرد و تشکیل یک انجمن به نمایندگی از آنان را برای پیگیری مناسبات تجاری با ترکمنستان ضروری دانست.

پیشنهاد شهردار عشق آباد برای ارایه فضای تجاری به ایران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا, ' شامحمد دوردیلیف ' روز جمعه همزمان با برگزاری نخستین نمایشگاه بین المللی صنعت، نوآوری و هایتک ترکمنستان گفت: ایران و ترکمنستان می توانند با در نظر گرفتن توانمندی های موجود روابط تجاری خود را توسعه دهند.
    وی درباره دلایل تاخیر در اجرای توافقنامه های 2 کشور تصریح کرد: دولت های ایران و ترکمنستان توافقنامه های مختلفی در زمینه های گوناگون دارند اما هنوز هماهنگی کافی برای اجرای توافقنامه ها صورت نگرفته است.
    وی اضافه کرد: تصور کنید شما می خواهید برنامه ای را برای دستیابی به یک هدف پیش می برید؛ چنانچه قرار باشد با طرف های گوناگون ارتباط داشته باشید، زمینه برای ناهماهنگی فراهم می شود اما درصورتی که همه امور از طریق یک مجموعه یا فرد خاص پیش رود، شرایط برای اعمال قوانین، به طور یکسان فراهم و این اجبار ایجاد می شود که تفاوتی در نوع برخورد و نگاه و استانداردها صورت نگیرد.
    دوردیلیف توضیح داد: اکنون روابط خوب تجاری میان ایران و ترکمنستان وجود دارد اما هر یک بازرگانان 2 طرف به طور جداگانه با یکدیگر ارتباط گرفته اند و هر یک شرایط خود را دارند.
    وی افزود: ' برای نمونه درباره تعرفه های بازرگانی، چنانچه چند شرکت یک کالا را وارد کنند ممکن است تعرفه های جداگانه ای برای آنها در نظر گرفته شود، اما در صورتی که همه آنها در قالب یک انجمن فعالیت کنند، می توانند از تسهیلاتی بهره مند شوند'.
    این مقام مسئول ترکمن گفت: در چنین وضعی از هم گسیختگی و در نتیجه رفتارهای جزیره ای را شاهد خواهیم بود.
    به گفته وی، راهکار حل این مشکل در ایجاد انجمن یا اتحادیه ای به نمایندگی از بازرگانان برای حضور در کشورهای یکدیگر است.
    شهردار عشق آباد اضافه کرد: درصورتی که چنین نماینده ای به نیابت از بازرگانان ایرانی وجود داشته باشد، براحتی با وی می توان ارتباط برقرار کرد؛ در غیر این صورت به اندازه تعداد آدم ها باید انتظار رفتارهای گوناگون را داشت.
    وی افزود: پیشنهاد می کنیم بازرگانان ایرانی در عشق آباد فضایی مشخص را برای استقرار واحدهای تجاری خود در نظر گیرند و بهتر است با نماینده ای از جانب آنان ارتباط داشته باشیم تا پیگیری امور، ساده تر صورت گیرد.
    وی تاکید کرد: در صورت تشکیل این انجمن یا اتحادیه تجاری، می توان فضای مورد نیاز ایرانیان را راحت تر با قیمت های مناسب در اختیار آنان قرار داد.
    این مقام ترکمنستانی دیگر مزیت اجرای این راهکار را تجمیع همه شرکت های مهم ایرانی در یک مکان و بسترسازی برای آشنایی راحت تر طرف های ترکمنستانی با آنها دانست.

     

    نخستین نمایشگاه بین المللی صنعت ترکمنستان با حضور 85 شرکت از 20کشور جهان از یازدهم تا سیزدهم بهمن ماه در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی عشق آباد برگزار شد.

    32 شرکت ایرانی با در اختیار گرفتن سهم 37 درصدی از این نمایشگاه بیشترین غرفه ها را برای عرضه آخرین دستاوردهای خود به بازار این کشور و همچنین همکاری با شرکت های خارجی دیگر به خود اختصاص دادند.
    علاوه بر جمهوری اسلامی ایران، نمایندگانی از فرانسه، آمریکا، انگلیس، ایتالیا، روسیه، بلژیک، آلمان، چین، کره جنوبی، ترکیه، امارات، جمهوری آذربایجان، تایوان، مالزی، پاکستان، افغانستان٬ قزاقستان و ترکمنستان ‌به عرضه کالا و خدمات خود پرداختند.
    در این مدت چهار هزار مترمربع از مساحت محل دائمی نمایشگاه های بین المللی عشق آباد در اختیار شرکت کنندگان در نمایشگاه در ترکمنستان قرار گرفت.
    حوزه فعالیت این شرکت ها در زمینه صنایع رنگ، روغن های پایه، تولید ابزار و ماشین آلات، کود و اوره، صنایع برودتی، صنایع دستکش های صنعتی، شیمیایی، کاشی و سرامیک و سرویس های بهداشتی، مصالح ساختمانی، ذوب آهن، صنایع فولاد، لوله سازی، مبلمان، صنایع پلاستیک بسته بندی و چاپ، صنایع کاغذ و پالپ، صنایع ماشین های معدنی، فرآوری و استخراج معادن، صنایع حمل و نقل جاده ای، دریایی، کشتیرانی، ریلی و هوایی، خودروسازی و قطعات، لاستیک سازی، نفت و گاز و رایانه بود.

    برچسب ها