عصر خودرو

روند صعودی نفت ازسرگرفته شد

عصر بازار- قیمت نفت آمریکا روز پنج شنبه تحت تاثیر پایبندی بالای اوپک به توافق کاهش تولید که خبر افزایش تولید نفت آمریکا را تحت الشعاع قرار داد، افزایش یافت.

روند صعودی نفت ازسرگرفته شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، بهای معاملات نفت خام برای تحویل در مارس در بازار نایمکس آمریکا 8 سنت یا 0.1 درصد افزایش یافت و به 64.81 دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته با 0.4 درصد افزایش بسته شده بود.

    نفت برنت برای تحویل در آوریل در بازار لندن 10 سنت یا 0.1 درصد افزایش یافت و به 68.99 دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات برنت روز چهارشنبه با 3 سنت افزایش، بسته شده بود.

    اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد تولید نفت خام این کشور در نوامبر برای نخستین بار از سال 1970 از مرز 10 میلیون بشکه در روز عبور کرده و به بالاترین رکورد خود رسیده است.

    در این بین، طبق یافته های نظرسنجی رویترز، تولید نفت اوپک در ژانویه از پایینترین رکورد هشت ماه اخیر افزایش یافته زیرا تولید بالاتر نیجریه و عربستان سعودی، افت تولید ونزوئلا را خنثی کرده است.

    با اینهمه پایبندی مشارکت کنندگان در توافق کاهش تولید از 137 درصد در دسامبر به 138 درصد در ژانویه افزایش یافت که نشان می دهد با وجود صعود قیمتهای نفت به بالاترین رکورد سه سال گذشته، در پایبندی آنها خللی ایجاد نشده است.

    نتایج یک نظرسنجی رویترز نشان داد قیمت نفت بعید است در سال 2018 افزایش چندانی در بالای مرز 70 دلار در هر بشکه پیدا کرد زیرا بازار میان کاهش تولید به رهبری اوپک و افزایش تولید آمریکا سردرگم مانده است.

    قیمتهای نفت روز چهارشنبه پس از انتشار آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا که نشان داد ذخایر نفت خام این کشور پس از 10 هفته کاهش متوالی، هفته گذشته 6.8 میلیون بشکه افزایش یافته است، با کاهش روبرو شد اما قیمتها تحت تاثیر آماری که کاهش غیرمنتظره ذخایر بنزین به میزان دو میلیون بشکه را نشان داد، بهبود یافت.

    طبق آمار رسمی آمریکا، ذخایر میعانات که شامل نفت کوره و دیزل می شود، هفته گذشته 1.9 میلیون بشکه کاهش یافت که بالاتر از 1.5 میلیون بشکه کاهش پیش بینی شده از سوی تحلیلگران بود.

    برچسب ها