عصر خودرو

درآمد ۳۳ میلیارد دلاری هند با پنج کشور عربی در سال ۲۰۱۶

عصر بازار- بانک جهانی در گزارشی اعلام کرد، درآمد هند از نیروی کار اعزامی به پنج کشور عربی - اسلامی در سال ۲۰۱۶ بیش از نیمی از درآمد این کشور نسبت به سایر کشورهایی است که هند به آنها نیروی کار اعزام می کند.

درآمد ۳۳ میلیارد دلاری هند با پنج کشور عربی در سال ۲۰۱۶
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا, در روز پنجشنبه که به مسایل هندی های مقیم خارج می پردازد، بر اساس این گزارش در سال 2016، نیروی کار این کشور در خارج از کشور بیش از 62.74 میلیارد دلار درآمد خود را به هند منتقل کرده اند که از این مقدار 33.6 میلیارد دلار از پنج کشور عرب مسلمان تامین شده است.
    از میان این کشور های عربی، نیروی کار هند حاضر در امارات با 12.57 میلیارد دلار، بیشترین درآمد زایی را برای هند داشته اند. سایر کشور های عربی که هند در سال 2016 از آنها درآمد زیادی کسب کرده است شامل، عربستان سعودی (10.22 میلیارد دلار)، کویت (4.17 میلیارد دلار)، قطر (3.76 میلیارد دلار) و عمان (2.95 میلیارد دلار) می شوند.
    از میان 62.74 میلیارد دلار درآمدی که هند در سال 2016 از نیروی کار خود دریافت کرده است، 55 میلیارد دلار آن از 10 کشور از جمله پنج کشور عربی - اسلامی تامین شده است. پنج کشور دیگر درآمدزا برای هند شامل آمریکا با 10.65 میلیارد دلار، انگلیس 3.58 میلیارد دلار، نپال 2.74 میلیارد دلار، کانادا 2.61 میلیارد دلار و استرالیا با 1.76 میلیارد دلار می باشند.
    در سطح جهانی، رقم تخمینی 574 میلیارد دلار توسط مهاجران به خانواده های خود در کشور های مبدا فرستاده شده است.
    حدود 2.6 میلیون شهروند هندی در امارات زندگی می کنند. هندی ها بزرگ ترین جمعیت شهروندان خارجی در امارات را تشکیل می دهند.
    با توجه به آمار رسمی دولت هند، در سال 2016، تعداد 507 هزار و 296 نفر از نیروی کار هند به عربستان سعودی مهاجرت کرده اند.
    حدود 3 میلیون شهروند هندی در عربستان سعودی زندگی می کنند.
    شرکت های فناوری اطلاعات هند همه ساله به طور گسترده در قرعه کشی آمریکا برای دریافت روادید کار شرکت می کنند.
    بر اساس گزارش مجله جهان کامپیوتر در آمریکا، نزدیک به 86 درصد از روادید H1-B در آمریکا برای مشاغل علوم کامپیوتر و 46 درصد از شغل های مهندسی در این کشور در اختیار هندی ها قرار می گیرد.
    روادیدH1-B آمریکا که برای کارگران حرفه ای و آموزش دیده صادر می شود، نوع دیگری از روادید کار در آمریکا وجود دارد که برای انتقال کارمندان شرکت های خارجی به آمریکا مورد استفاده قرار می گیرد. این دو نوع روادید به صورت گسترده از سوی شرکت های هندی مورد استفاده قرار می گیرد.

    برچسب ها