عصر خودرو

قرارداد تاسیس شرکت سرمایه گذاری در طرح تولید صنایع پائین دستی پتروشیمی به امضا رسید

عصر بازار- قرارداد تاسیس شرکت سرمایه گذاری در طرح تبدیل گاز طبیعی به الفین و صنایع پایین دستی پتروشیمی عصر امروز (چهارشنبه) با حضور «محمد شریعتمداری» وزیر صنعت، معدن و تجارت و با مشارکت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) به امضا رسید.

قرارداد تاسیس شرکت سرمایه گذاری در طرح تولید صنایع پائین دستی پتروشیمی به امضا رسید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، هدف از اجرای این طرح به عنوان فاز نخست طرح GTO پلاس، تولید اتیلن اکساید به عنوان محصول میانی و اتو اکسیلات ها و انتانول آمین به عنوان محصولات نهایی از ماده اولیه اتیلن است.
    این طرح با ظرفیت سالیانه 60 هزار تن اتیلن اکساید،60 هزار تن اتو اکساید و ‌30 هزار تن اتانول آمین در منطقه ویژه ماهشهر اجرایی می شود.
    دوره اجرای طرح سه ساله خواهد بود و شرکت های سرمایه گذار در آن علاوه بر ایدرو، ‌گروه «توسعه کیمیاگران امروز»، شرکت «ظریفان» و شرکت مهندسی «ناموران» هستند.
    گفتنی است؛ با ساخت واحد GTO پلاس به عنوان نخستین واحد GTO که منجر به تولید محصولات استراتژیک پلی. ال، MPG، اتوکسیلات ها، گلایکل اتر و اتانول آمین می شود، گام بزرگی در جهت اعتلای صنعت پتروشیمی کشور برداشته خواهد شد و نیاز کشور به واردات این محصولات را برطرف خواهد کرد.
     

    برچسب ها