عصر خودرو

دویچه بانک:

سرمایه گذاری در ارزهای رمزنگار بازگشت سرمایه ندارد

عصر بازار- مدیر واحد مدیریت سرمایه دویچه بانک گفت: سرمایه گذاری در ارزهای رمزنگار را توصیه نمی کنیم و به ندرت بازگشت سرمایه در آن دیده می شود.

سرمایه گذاری در ارزهای رمزنگار بازگشت سرمایه ندارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا، واحد مدیریت سرمایه دویچه بانک آلمان اعلام کرد که در حال حاضر سرمایه گذاری در ارزهای رمزنگار را توصیه نمی کند.

    «مارکوس مولر» مدیر واحد مدیریت سرمایه گذاری دویچه بانک گفت: موضوعات دردسر آفرین مانند نوسان بالا، احتمال دستکاری قیمت آن و سرقت اطلاعات در ارزهای رمزنگار از جمله دلایل برای دوری کردن به منظور  سرمایه گذاری در ارزهای رمزنگار است.

    دویچه بانک اعلام کرد که سرمایه گذاری بر روی ارزهای رمزنگار فقط برای آن دسته از سرمایه گذارانی است که با رویکرد مخاطره آمیز دست به این اقدام می زنند. همچنین ریسک های واقع گرایانه ای برای ضرر کلان در ارزهای رمزنگار وجود دارد.

    «مولر» گفت: قیمت اخیر ارز رمزنگار با توجه به شرایط فعلی در بازار، تخیل سرمایه گذاران را افزایش می دهد؛ ضمن اینکه بازگشت سرمایه خیلی به ندرت انجام می گیرد.

    همچنین پیش از این رییس بانک مرکزی اسپانیا نسبت به ارزهای رمزنگار که دارای ریسک های فراوان هستند، هشدار داده بود و موسسه برنامه ریزی مالی اتریش هم بیت کوین را با قمار کردن مقایسه کرده بود.

    مدیر واحد مدیریت سرمایه گذاری دویچه بانک، گفت: بکارگیری ارزهای رمزنگار به عنوان نوعی کلاس سرمایه در آینده نیازمند مقررات بیشتر، امنیت، شفاف سازی در بستر فضاهای  قانونی تجارت هستند؛ اما در حال حاضر پاسخگویی و مستند سازی در حوزه ارزهای رمزنگار یک نقیصه بزرگ است و ما همچنان در اول راه هستیم.

    برچسب ها