عصر خودرو

سه‌شنبه ۲۶ آبان؛

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار: در معاملات امروز سه‌شنبه ۹۴.۰۸.۲۶ در بازار برق بورس انرژی ۱۳,۶۸۹ مگاوات برق به ارزش ۱۱۱ میلیارد و ۷۵۱ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته افزایش ۱۵ درصدی را نشان می‌دهد.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) در روزهای اخیرتقریباً به ثبات رسیده در معاملات امروز کاهش اندک 0.02 درصدی را به ثبت رساند.

    نمودار میانگین وزنی قیمت:

    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشخص است؛ روند نزولی قیمت در محدوده 370,000 ریال متوقف و ثبات نسبی را تجربه می‌کند. در حال حاضر قیمت با حمایت مهمی در این محدوده مواجه است که موفق به نزول بیشتر نشده است.

    در معاملات امروز بازار برق بورس انرژی، قیمت‌ها در محدوده روز معاملاتی گذشته به ثبت رسید. در سررسیدهای نزدیک به ابطال با توجه به فروش حجم عمده نیروگاه‌ها در روزهای گذشته با کاهش عرضه و افزایش تقاضا مواجه بودیم که همین امر منجر به رقابت در سمت خریداران شد. در سررسیدهای دورتر نیروگاه‌ها سعی کردند تا با مقاومت در قیمت 370,000 ریال مانع از کاهش بیشتر قیمت در بازار شوند که نسبتاً موفق بودند. در بازار امروز در تمام تابلوهای بازار برق (بار پایه، میان باری، کم باری و بارپیک) معاملات به ثبت رسید که نشان از رونق در بازار می‌باشد.

    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:

     

    بررسی روند نماد 13940906 :

    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13940906 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است روند نزولی قیمت از ابتدای دوره پایدار بوده و در انتهای دوره در محدوده 370,000 ریال به ثبات رسیده است.

    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشخص است برخلاف امسال روندی صعودی بوده و تا محدوده 326,000 ریال رشد کرده است.

    در این نماد تا به امروز 3,956 مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 24.08.1394 با 1,120 مگاوات می‌باشد.

    روند نماد 13930906 (روند قیمتی نماد فوق در سال گذشته) :

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو