عصر خودرو

یک کارشناس بازار پتروشیمی مطرح کرد؛

بازاریابی جهانی کالاهای ایرانی با برگزاری ROADSHOW از سوی بورس کالا

عصر بازار: کارشناس بازار پتروشیمی معتقد است، ROADSHOW گامی روبه جلو برای صنعت قیر کشور خواهد بود و می تواند علاوه بر شناسایی این محصول به سراسر دنیا، قیر ایران را به یکی از مراجع اصلی قیمت در دنیا تبدیل کند.

بازاریابی جهانی کالاهای ایرانی با برگزاری ROADSHOW از سوی بورس کالا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، جواد رضایی، کارشناس بازار پتروشیمی در خصوص برنامه جدید بورس کالای ایران برای بازاریابی بین المللی شرکت های ایرانی با برگزاری ROADSHOW به «پایگاه خبری بورس کالای ایران» گفت: براساس برنامه جدید بورس کالای ایران، قرار است تولیدکنندگان و مصرف کنندگان بزرگ محصولات از جمله قیر با حضور در یک گردهمایی برای محصولات خود بازاریابی کنند که این اتفاقی بسیار مثبت برای بازار محصولات صادراتی ایران خواهد بود؛ چرا که با برگزاری گردهمایی هایی این چنینی، بازاریابی در سطح بین المللی تسهیل می شود و تاثیر قیمت کالاها و برندهای ایرانی در حوزه بین الملل افزایش می یابد.

    وی افزود: طی سال های اخیر که معاملات داخلی و صادراتی قیر از طریق بورس کالای ایران انجام شده، دادوستد این کالا از روندی غیر شفاف به معاملاتی شفاف و رقابتی تبدیل شده است که تحقق برنامه جدید بورس کالا با عنوان ROADSHOW، گامی روبه جلو برای صنعت قیر کشور خواهد بود و می تواند علاوه بر شناسایی این محصول به سراسر دنیا، قیر ایران را به یکی از مراجع اصلی قیمت در دنیا تبدیل کند.

    این کارشناس بازار پتروشیمی در ادامه به تامین مالی شرکت پتروشیمی آبادان از طریق اوراق سلف موازی اشاره کرد و گفت: عرضه اوراق سلف پی وی سی پتروشیمی آبادان در بورس کالای ایران در دو مرحله با استقبال خریداران روبه رو شد و این موضوع نشان می دهد که اکثر فعالان بازار پتروشیمی به مزیت های عرضه اوراق پتروشیمی واقف هستند؛ از این رو پیش بینی می شود عرضه اوراق محصولات دیگر مجتمع های پتروشیمی نیز با استقبال معامله گران روبه رو شود.

    رضایی اظهار داشت: علاوه بر تامین مالی شرکت های پتروشیمی با روش مناسب انتشار اوراق سلف، خریداران نیز از سودی تضمین شده برخوردار می شوند و حتی می توانند از نوسانات قیمت پی وی سی در معاملات ثانویه استفاده کننده و بازده مطلوبی را بدست آورند.

    وی در پایان گفت: با توجه به اینکه زیرساخت عرضه اوراق سلف پتروشیمی ها در بورس کالای ایران فراهم است، شرکتهای پتروشیمی می توانند باتوجه به مشکلات سرمایه در گردش، از این روش به خوبی استفاده کنند؛ همچنین در حال حاضر که بازار پتروشیمی از شرایط رونق فاصله گرفته است، انتشار اوراق سلف می تواند هم به تولیدکننده و هم به خریداران و سرمایه گذاران کمک کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها