عصر خودرو

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات :

۴۹ درصد کسب و کار های نو پا در حال ورود به بازار

عصر بازار- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:۴۹ درصد کسب و کارهای نوپا در حال ورود به بازار و ۲۳ درصد در مرحله رشد اولیه، ۱۵ درصد نمونه محصول ، ۱۱.۵ درصد در حال گسترش بازار جدید و ۰.۵ درصد در مرحله بلوغ است.

۴۹ درصد کسب و کار های نو پا در حال ورود به بازار
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، محمدجواد آذری جهرمی در نشست سرآمدان فناوری و صنعت، با بیان اینکه، یکی از اهداف حاکمیت پیشبرد اقتصاد است، گفت: نیاز مردم معطل برنامه ریزی حاکمیت نخواهد بود و به سمت بازارهای بین المللی حرکت خواهد کرد.

    وی تصریح کرد: یکی از اهداف مهم حوزه صنعت، بحث تولید ناخالص ملی است که افزایش آن در رفاه زندگی مردم اثرگذار است.

    وی با بیان اینکه، توسعه پایدار باید این سه مولفه را در بربگیرد، تصریح کرد: یکی از مهمترین عوامل رشد صنعت و اقتصاد کشورها، سرمایه انسانی است که عموما از تعامل بین تکنولوژی، فرهنگ و منابع انسانی به وجود می آید.

    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه، تولید ناخالص داخلی دارای سه مولفه کشاورزی، صنعت و خدمات است، گفت: براساس آمارهای بانک مرکزی و مرکز آمار 40.6 درصد تولید ناخالص داخلی به بخش صنعت اختصاص دارد.

    این عضو کابینه دولت تدبیر و امید گفت: رویه ای در دنیا ملاحظه می شود که در حوزه های اشتغال در حوزه کشاورزی و صنعت با وجود رشد تکنولوژی با کاهش نیروی انسانی و اشتغال مواجه هستیم و سیستم ها مکانیزه شده در حالی که در دنیا آمار اشتغال درحوزه خدمات در حال افزایش است.

    وی افزود: اقتصاد دنیا در حال حرکت از تولید محوری به سمت دانش محوری است و خدمات در تولید ناخالص ملی به 80 درصد خواهد رسید؛ این آمار به ترسیم هدف و نقشه راه  به ما کمک می کند.

    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: خدمات با توجه به رشدی که فناوری اطلاعات کرده در حال گسترش به سمت تکنولوژی و نوآوری است؛ اگر اشتغال ما بخواهد از روند روز دنیا پیروی کند، تولید ناخالص ملی و اشتغال ما به سمت خدمات خواهد رفت و فناوری از اهمیت بالایی برخورداراست.

    آذری جهرمی گفت: اقتصاد دیجیتال چارچوبی است که در سال های آینده با آن مواجه خواهیم بود و تکنولوژی به همراه خود فرهنگ به همراه می آورد و اگر برنامه نداشته باشیم، با پیروی از تکنولوژی روز جهان، فرهنگ ما نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

    وی افزود: یکی از اهداف حاکمیت پیشبرد اقتصاد است و اگر برنامه ای برای اقتصاد دیجیتال وجود نداشته باشد، نیاز مردم معطل برنامه ریزی حاکمیت نخواهد بود و به سمت بازارهای بین المللی حرکت خواهد کرد.

    وزیر ارتباطات گفت: 49 درصد کسب و کارهای نوپا در حال ورود به بازار و 23 درصد در مرحله رشد اولیه، 15 درصد نمونه محصول اولیه، 11.5 درصد در حال گسترش بازار جدید و 0.5 درصد به مرحله بلوغ رسیده است.

    عضو کابینه تدبیر و امید گفت: این کسب و کارهای نوپا در حوزه های کردشگری، سلامت، صنایع دستی و ... امکان فعالیت دارند و کسب و کارهای نوپا اکنون در دنیا در حال تحول زندگی شهروندان خود هستند.

    وی اظهار داشت: این خدمات و فعالیت ها، لایه خدمات شبکه ملی اطلاعات هستند، اگر ما در حوزه اندازه گیری که به رشد بهره وری کمک می کند اقدامی نکنیم، در آینده اطلاعات ریز مصرف در بخش هایی غیر از حاکمیت و دولت بررسی و طبقه بندی می شود.

    وزیر ارتباطات گفت: تهدید آینده در برابر تهدید امروز بسیار بزرگتر است زیرا زمانی که در دنیا سوییچ های موبایل در حال ساخت بود شرکت های داخلی ما با مدل بین المللی رقابت می کرد اما امروز در زمینه سوییچ موبایلی در کجا قرار داریم و دنیا در کجا قرار دارد و این خبر بدی است.

    آذری جهرمی اظهار داشت: امروز  علم و دانش ما در جایگاهی قرار دارد که با دنیا فاصله ای ندارد و در داخل کشور نخبگانی داریم اما اکوسیستمی در کشور وجود دارد که باید اصلاح شود تا در خدمت توسعه کشور و اشتغال قرار بگیرد.

    وی با بیان اینکه باید دانش خود نسبت به آینده را افزایش دهیم، گفت: ارزهای دیجیتال از جمله مباحثی است که به آن می پردازند که موضوع مهمی است؛ بسیاری از کشورها سیاست خود را در این زمینه روشن کرده اند و سایر ارزها نیز خواهد آمد اما نقش و جایگاه ما در این حرکت چیست؟

    وزیر ارتباطات با طرح این سوال که ما در دنیا به لحاظ فکری، خط خاص خود را داریم اما آیا در زمینه فنآوری و تکنولوژی نمی خواهیم خط خود را داشته باشیم؟، گفت: باید موضوع آینده نگری دیجیتال در میان جامعه، مردم و کارشناسان مطرح شود؛ شرکت های نوآور با قوانین سنتی هماهنگی ندارند، با قانون تجارت 1338 یا نظام بیمه ای سنتی نمی توانند کار کنند.

    وی تصریح کرد: اگر بخواهیم در عرصه اشتغال، معیشت، فرهنگ، سیاست و ... در آینده حرفی برای گفتن داشته باشیم باید بحث دیجیتال و فناوری توجه داشته باشیم؛ باید نگاه دولت محور را کنار گذاشته و با نگاهی واقعی به این عرصه نگاه شود.

    برچسب ها