عصر خودرو

برآورد میانگین قیمت نفت در سال ۲۰۱۸ تا ۷۰ دلار

عصر بازار- جهان انرژی در ۲۴ ساعت گذشته شاهد تحولات گوناگونی از جمله برآورد میانگین قیمت نفت در سال ۲۰۱۸ میلادی تا ۷۰ دلار و تاکید وزیر نفت عراق بر پایبندی بغداد به توافق اوپک، پیش بینی رشد اندک صادارت نفت عراق بوده است.

برآورد میانگین قیمت نفت در سال ۲۰۱۸ تا ۷۰ دلار
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، بانک آمریکایی مورگان، برآورد خود از قیمت نفت خام شاخص برنت برای سال جاری میلادی را 70 دلار اعلام کرد.
    بر اساس تحلیل این بانک آمریکایی، با توجه به رشد اقتصاد جهانی، تقاضا برای انرژی افزایش خواهد یافت، این در حالیست که بانک مریل لینچ آمریکا به تازگی میانگین قیمت این کالا را 64 دلار و بانک گلدمن ساکس این کشور، 62 دلار را برای امسال برآورد کرده اند.
    کارشناسان بانک مورگان معتقدند که سال 2018 میلادی برای نفت به دو نیمه تقسیم می شود، نیمه نخست دوره رشد تقاضا و نیمه دوم مربوط به رشد عرضه است که در نتیجه، افزایش قیمت نفت را در پی خواهد داشت.

    **وزیر نفت عراق: بغداد به توافق اوپک متعهد می ماند
    به گزارش رویترز، «جبار اللعیبی» وزیر نفت عراق اعلام کرد: گرچه این کشور می کوشد ظرفیت صادارت نفت را از پایانه های جنوب و شمال افزایش دهد، اما پایبندی به توافق کاهش تولید سازمان اوپک خواهد بود.
    به گفته اللعیبی، ظرفیت صادرات نفت عراق پیش تر حدود پنج میلیون بشکه در روز بود که حدود چهار میلیون و 600 هزار بشکه در روز مربوط به پایانه های جنوبی است.
    این کشور همسو با توافق اوپک می بایست یک میلیون و 200 هزار بشکه در روز تولید خود را کاهش دهد.

    **رشد صادارت نفت عراق ممکن است اندک باشد
    رویترز به نقل از یک مقام رسمی عراق گزارش داد که میانگین صادرات نفت شرکت دولتی نفت عراق، سومو، در ماه ژانویه تاکنون (29 ژانویه، نهم بهمن) به سه میلیون و 500 هزار بشکه در روز رسیده است که تا آخر همین ماه می تواند از رقم ماه دسامبر (سه میلیون و 535 هزار بشکه) فراتر برود.
    مجموع صادرات نفت این کشور باید بیشتر از این باشد، زیرا «سومو» صادرات نفت از شمال اقلیم نیمه مختار کردستان را کنترل نمی کند.
    صادرات نفت از این منطقه بیش از 200 هزار بشکه در روز برآورد می شود.
    به گفته این مقام رسمی، افزایش اخیر صادرات نفت سومو مربوط به رشد تولید نیست، بلکه به علت کاهش مصرف داخلی عراق است.
    تولید نفت این کشور عضو اوپک، ماه دسامبر چهار میلیون و 400 هزار بشکه در روز بود.

    **تلاش روسنفت برای حفظ سهم خود از بازار نفت اروپا
    به گزارش رویترز، «ایگور سچین» مدیرعامل روسنفت، گفت که این شرکت قصد دارد سهم خود را از بازار نفت اروپا حفظ کند. اروپا در سال 2016 میلادی 70 درصد از نفت صادراتی روسیه را به خود اختصاص داده بود.
    این در حالی است که روسیه در حال عرضه سهم بیشتری از نفت خود به بازار چین است و اروپا احتمالا با افزایش هزینه ها در زمینه تامین نفت مواجه خواهد شد.

    برچسب ها