عصر خودرو

شکایت ترک‌ها از سونامی فولاد بی‌کیفیت چینی!

عصر بازار: رییس انجمن صادر‌کنندگان فولاد ترکیه گفت: به دنبال طرح شکایت از چین به خاطر عرضه فولاد بی‌کیفیت هستیم، چراکه مانند یک سونامی محصولات خود را وارد بازار فولاد می‌کند و باعث ایجاد خسارت به بازار مصرف و صادرات ایران و ترکیه می‌شود.

شکایت ترک‌ها از سونامی فولاد بی‌کیفیت چینی!
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از  ایسنا، نامیک اکینجی امروز - سه‌شنبه - در ملاقات دوجانبه هیات تجاری تولید‌کنندگان قطعات فولادی ترکیه با شرکت‌های ایرانی ضمن تاکید بر لزوم افزایش همکاری‌های فولادی بین دو کشور اظهار کرد: ایران در حال حاضر با توجه به میزان مصرف و میزان تولید خود نیاز به چهار میلیون تن فولاد وارداتی دارد که امیدواریم با افزایش سطح همکاری‌ها بتوانیم سهم مناسبی از این مقدار داشته است.

    وی گفت: در 10 سال گذشته تولید فولاد دنیا یک میلیارد تن بوده است که این تولید درحال حاضر حدود 1.6 میلیارد تن است و ایران هم توانسته در 10 سال گذشته تولید فولاد خود را دو برابر کند و آن را به حدود 8.5 میلیون تن برساند.

    رییس انجمن صادر‌کنندگان فولاد ترکیه با اشاره به نقش زیان‌بار چین در بازار فولاد جهان اظهار کرد: علت استقبال کشورها از فولاد ترکیه، قیمت قابل رقابت و کیفیت مطلوب آن است. در حالی که شاهد هستیم چین مانند یک سونامی، محصولات خود را وارد بازار جهانی می‌کند و با قیمتی پایین‌تر از قیمت عرف بازار می‌فروشد که این عرضه بی‌کیفیت، لطمات زیادی به بازار مصرف و صادرات ایران و ترکیه زده است.

    اینکجی با ارائه‌ آماری در خصوص تبادلات فولاد بین ایران و ترکیه گفت: صادرات ترکیه به ایران حدود 167 هزار و 695 میلیون تن بوده و ایران به ترکیه صادراتی معادل 13 هزار و 500 میلیون تن داشته است.

    وی ادامه داد: تمایل داریم روابط تجاری بین ایران و ترکیه چیزی فراتر از یک تجارت صرف باشد. امیدواریم که بتوانیم با همکاری چه در بخش تولید و چه بازار مصرف علاوه بر پوشش نیازهای داخلی ورود مناسب و قابل توجهی هم به بازار جهانی داشته باشیم.

    رییس انجمن صادر‌کنندگان فولاد ترکیه در ادامه‌ این نشست با بیان این‌که در بحث سرمایه‌گذاری و مشارکت بین ایران و ترکیه سقفی تعیین نشده است، گفت: برای سرمایه‌گذاری در ایران سوالات زیادی داریم که باید آنها را طرح بکنیم و جواب آن را از مسئولان ایرانی بگیریم تا بتوانیم بعد از ابلاغ آن به همکاران خود سطح و حدود همکاری‌های خود را مشخص کنیم. علاوه بر این اعلام نیاز ایران در بحث حوزه‌های همکاری با ترکیه نیز یکی از فاکتورهای تعیین سقف همکاری‌های ما خواهد بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو