عصر خودرو

مدیرعامل بورس تهران :

تداوم همکاری های دوجانبه میان بورس تهران و استانبول

عصر بازار- مذاکرات با بورس استانبول ادامه دارد، در این زمینه درصدد هستیم بتوانیم شرکت های این کشور را در بورس تهران وارد کنیم.

تداوم همکاری های دوجانبه میان بورس تهران و استانبول
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، در حاشیه برگزاری نکوداشت پنجاه سالگی بازار سرمایه، حسن قالیباف اصل، مدیرعامل شرکت بورس در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در پاسخ به سوالی مبنی بر تعاملات میان بورس تهران و استانبول بیان کرد: در سال 95 بورس تهران و استانبول با یکدیگر تفاهم نامه همکاری امضا کردند. در این زمینه یکی از مفاد این قرارداد در خصوص پذیرش های متقابل بود.

    وی در ادامه بیان کرد: طبق این قرارداد شرکت های بورس تهران می توانند در بورس استانبول حضور داشته باشند و بالعکس شرکت های این کشور در بورس تهران باشند.

    قالیباف همچنین افزود: مبادلات در زمینه اوراق نیز یکی دیگر از مفاد این قرارداد بود، به خصوص ابزار مالی اسلامی مانند صکوک که از طرف مسئولان بورس استانبول با استقبال خوبی همراه شد.

    مدیرعامل شرکت بورس تهران همچنین بیان کرد: بورس تهران یکی از بازارهای متنوع در منطقه است. سرمایه گذار خارجی تاکنون به دلیل محدودیت هایی که وجود داشت نمی توانست فعالیت چندانی داشته باشد، اما اکنون دسترسی ها تا حد زیادی افزایش داشته است.

    وی افزود: با توجه به دسترسی وسیعی که به بازارهای سرمایه کشورها وجود دارد، بورس تهران نیز از این لحاظ مستثنی نیست و سرمایه گذاران به راحتی می توانند در آن فعالیت داشته باشند.

    قالیباف همچنین در خصوص تراکم قراردادهای بین المللی گفت: طی دو سال اخیر شرکت بورس تهران با 12 بورس دنیا تفاهم نامه امضا کرده است که مهمترین قرارداد با بورس استانبول است. در این زمینه درصدد هستیم دو شرکت از این کشور را در بورس تهران ثبت کنیم.

    وی در خصوص شرایط حضور شرکت های ایرانی در بورس استانبول گفت: دو موضوع برای همتای استانبولی در زمینه جذب شرکت های ایرانی بسیار مهم است. اولین موضوع در خصوص گزارشگری حاکمیت شرکتی است، دومین موضوع در زمینه IFRS است که گزارش ها باید بر اساس استانداردهای بین المللی تهیه شود.

    مدیرعامل شرکت بورس در پاسخ به سوالی در خصوص حفظ روند رونق در بازار بیان کرد: رونق بازار سهام باید از سمت بنگاه های اقتصادی با توجه ویژه ای همراه باشد.

    قالیباف اصل با اشاره به صحبت های وزیر اقتصاد اشاره کرد و گفت:  زمانی می توان از بورس برای یک فعالیت اقتصادی تامین مالی داشت که رونق در این بازار وجود داشته باشد.

    وی در پایان بیان کرد: شرکت ها می توانند هم از طریق افزایش سرمایه و هم از طریق انواع اوراق بهاداری که در بازار وجود دارد استفاده کنند تا به رونق دلخواه برسند.

    برچسب ها