عصر خودرو

رییس کل گمرک ایران:

سیستم الکترونیک گمرک ایران را جهانی کرد

عصر بازار- رییس کل گمرک ایران در مراسم روز جهانی گمرک گفت: اجرای سیستم الکترونیک، گمرک ایران را جهانی کرد.

سیستم الکترونیک گمرک ایران را جهانی کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از گمرک ایران،  فرود عسگری در روز جهانی گمرک با اشاره به شعار سازمان جهانی گمرک "محیط تجاری امن برای توسعه اقتصادی" موفقیت گمرک ایران در جهان را نتیجه هوشیاری، دقت و تلاش تمامی کارکنان گمرکات کشور دانست و اظهارداشت: افتخار داریم که در سال 2017 در میان تمامی گمرکات جهان توانستیم در مبارزه با قاچاق اولین مقام را به دست بیاوریم.

    وی با یادی از مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی و تلاش برای پیاده سازی سامانه های گمرکی ادامه داد: گمرک کشور امسال در دولت الکترونیک در میان تمامی دستگاه های اجرایی در ارتباط با پیاده سازی گمرک الکترونیک دستگاه برتر شناخته شد و مفتخر شد، از ریاست جمهوری لوح تقدیر دریافت کند.

    رییس کل گمرک ایران شفاف سازی و اطلاع رسانی به مردم را از دیگر افتخارات این سازمان برشمرد و توضیح داد: اطلاعات تجاری کشور هم اکنون در پورتال سازمان در دسترس همگان قرار دارد و تمامی مسئولین، مقامات، دانشجویان، پژوهشگران و تجار می توانند از آن استفاده کنند.

    عسگری درآمدهای گمرکی دیگر موضوع مورد بحث رییس کل این سازمان در روز جهانی گمرک بود،  گفت: گمرک به کمک تمامی کارکنانش در سراسر کشور توانست از محل حقوق ورودی به افزایش درآمد های دولت کمک کند و هم اکنون ما جز سازمان های برتر و دومین سازمان موثر در افزایش درآمدهای دولت هستیم.

    این مقام مسئول با تاکید بر بحث رویه های گمرکی در حوزه استقرار گمرک، ادامه داد: تمامی رویه ها و پرداختی ها در این سازمان سیستمی شده است. رییس کل گمرک ایران با اشاره به تلاش مدیران و تمامی کارکنان گمرک در سراسر گمرکات کشور در سیستمی کردن این سازمان که با فعالیت های متعدد و پیچیده ای روبرو بوده، ابراز امیدواری کرد: این مسیر که با موفقیت های داخلی و خارجی متعدد همراه شده، همچنان ادامه یابد و گمرک بتواند هم چنان در میان دستگاه های اجرایی پیشرو باشد.

    وی گفت: ما افتخار داریم که همکاران ما در 146 گمرک، 66 منطقه ویژه اقتصادی و 7 منطقه آزاد، برای ارائه بهترین خدمات گمرکی تلاش می کنند. عسگری در پایان از تمامی کارکنان و مدیران گمرک در ستاد و گمرکات اجرایی که در سخت ترین شرایط، برای ارائه خدمات سریعتر و بهتر به انتظارت و خواسته های مردم و اعتلای این سازمان تلاش می کنند تشکر کرد.

    برچسب ها