عصر خودرو

رییس صندوق بین المللی پول:

شرایط فعلی اقتصاد جهانی را باید جشن بگیریم

عصر بازار- رییس صندوق بین المللی پول گفت: با توجه به وضعیت اقتصاد کشورهای پیشرفته و در حال توسعه باید شرایط فعلی اقتصاد جهانی را جشن بگیریم.

شرایط فعلی اقتصاد جهانی را باید جشن بگیریم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، «کریستین لاگارد» رییس صندوق بین المللی پول در مجمع اقتصاد جهانی داووس در سوییس گفت: اکثریت اقتصادهای پیشرفته در وضعیت خوبی قرار دارند و شتاب در رشد اقتصاد جهانی ادامه خواهد داشت؛ اما از طرفی هم فشارهای نزولی مشخص و ریسک های ناشی از بدبیاری اقتصادی تداوم خواهد داشت.

    وی نسبت به این موضوع هشدار و خواستار مصلحت اندیشی در سیاست های اقتصادی شد. «لاگارد» تصریح کرد که بیایید چیزی را که در این لحظه در آن قرار داریم و آن هم رفتن به سمت مسیر درست اقتصادی است را جشن بگیریم و ما در «نقطه ای شیرین» به لحاظ اقتصادی قرار داریم.

    رییس صندوق بین المللی پول گفت: تمام اقتصادی های اصلی پیشرفته و در حال توسعه به خوبی عمل می کنند و باید این را جشن گرفت. ممکن است که یکسری سیاست ها در برخی از نقاط جهان مورد بحث و گفتگو قرار گیرد؛ اما در نهایت به نظر می رسد که آنها هم برای رشد اقتصادی در نظر گرفته می شود.

    این اظهارت «لاگارد» در راستای فراخوان برخی از سیاست گذاران و مدیران عامل صنعت مالی برای در پیش گرفتن احتیاط و توجه به سر به فلک کشیده شدن ارزش سهام جهانی است که در مجموع یک موضع منصفانه تلقی می شود.

    برچسب ها