عصر خودرو

ریزش قیمت اوراق تسهیلات مسکن

عصر بازار- بیش از ۴۲۸ میلیون ورقه به ارزش یک‌هزار و ۱۹۵ میلیارد ریال در مجموع بازارهای فرابورس دست به دست شد.

ریزش قیمت اوراق تسهیلات مسکن
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، هفتمین روز از بهمن ماه 96 در حالی برای بازار فرابورس ایران به پایان رسید که بیش از 428 میلیون ورقه به ارزش یک‌هزار و 195 میلیارد ریال در مجموع بازارها دست به دست شد و شاخص کل نیز با 4.5 واحد افت در پله 1085 واحدی قرار گرفت.

    سهامداران امروز در بازار سهام مجموع معاملات در بازارهای اول، دوم، سه تابلو بازار پایه، مشتقه و SME بالغ بر 422 میلیون سهم به ارزش بیش از 661 میلیارد ریال را دست به دست کردند که 98 درصد از حجم و 55 درصد از ارزش کل معاملات در بازار فرابورس را شامل می‌شد.

    بالاترین حجم و ارزش معاملات

    دو نماد «ذوب» و «سمگا» به ترتیب بالاترین حجم و ارزش معاملات را در مجموع بازارهای اول و دوم فرابورس در اختیار گرفتند. همانطور که اشاره شد آیفکس روز جاری افت 4.5 واحدی را تجربه کرد که عمده این ریزش از جانب نمادهای «زاگرس»، «مارون»، «خراسان»، «شراز» و «ذوب» رقم خورد. در مقابل نمادهای «بمپنا» و «هرمز» تا سطح 0.7 واحد تاثیر مثبت بر این نماگر داشتند. در جریان بازار امروز همچنین نمادهای «کاسپین»، «اتکام» و «غپاذر» بازگشایی شدند.

    بازار اوراق با درآمد ثابت

    نگاهی به معاملات بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس هم نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران بیش از 4.6 هزار ورقه به ارزش افزون بر 379 میلیارد ریال را در میان خود دست به دست کردند که «اخزا602» بالاترین حجم و ارزش معاملات را در میان سایر اوراق مورد معامله از آن خود کرد.

    خریداران و فروشندگان اوراق تسهیلات مسکن نیز در حالی بالغ بر 74 هزار ورقه تسه به ارزش 53 میلیارد ریال را معامله کردند که قیمت این اوراق روز جاری در اغلب نمادها کاهش یافت و در بازه 714 هزار تا 739 هزار ریال نوسان کرد. تسه دی‌ماه 96 بالاترین میزان حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص داد.

    برچسب ها