عصر خودرو

سرمایه گذاران بین المللی؛

احتمال افزایش نرخ بهره، ۶۶ درصد است

عصر بازار: پس از آنکه بهای طلا بر خلاف انتظارها در آغاز معاملات این هفته بازارهای جهانی و تحت تاثیر حملات تروریستی پاریس افزایش یافت، در حال حاضر این رشد هیجانی متوقف شده و همچنان مباحث مربوط به احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر اصلی ترین تهدید قیمت طلا به شمار می رود.

احتمال افزایش نرخ بهره، ۶۶ درصد است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، سرمایه گذاران بین المللی در تازه ترین برآوردها اعلام کرده اند که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر بیش از 66 درصد است.

    همچنین تحلیلگران اقتصادی پس از رشد دیروز بهای طلا به سرمایه گذاران بین المللی هشدار می دهند که هرگونه افزایش قیمت طلا در شرایط کنونی موقتی و زودگذر خواهد بود و علت اصلی این افزایش تاثیرات روانی ناشی از حملات تروریستی پاریس است.

    بر اساس این گزارش، قیمت طلا هفته گذشته نیز برای چهارمین هفته متوالی با کاهش 0/5 درصدی روبرو شد و روز پنج شنبه به کمتر از 1074 دلار رسید که این پایین ترین رقم از فوریه 2010 میلادی به شمار می رود. همچنین پس از رشد قیمت ها در معاملات روز گذشته، هم اکنون روند صعودی بهای طلا متوقف شده و هر اونس روی رقم 1077 دلار قرار دارد.

    به اعتقاد کارشناسان اقتصادی مهمترین عامل موثر بر روند نوسانات قیمت طلا در بلندمدت همچنان گمانه زنی های مربوط به نرخ بهره فدرال رزرو خواهد بود.

    «ویکتور تیان پیریا» تحلیلگر ای ان زد بانک استرالیا تاکید کرد: اتفاقات پاریس عامل اصلی افزایش قیمت طلا در آغاز معاملات این هفته بوده و در روند صعودی قیمت ادامه دار نخواهد بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها