عصر خودرو

یک کارشناس حوزه نفت :

حساب خزانه به محض انعقاد قرارداد نفتی معرفی می‌شود

عصر بازار- یک کارشناس حوزه انرژی گفت: در سیستم سازمان بازرسی، دیوان محاسبات و سازمان حسابرسی، افراد متخصص وجود ندارد. برخی از افرادی که برای بازرسی و حسابرسی وزارت نفت می‌روند بدهی‌ترین اطلاعات را درباره صنعت نفت ندارند.

حساب خزانه به محض انعقاد قرارداد نفتی معرفی می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا ، مرتضی بهروزی فر درباره گزارش تفریغ بودجه دیوان محاسبات مبنی بر واریز نشدن درآمد شرکت‌های زیر مجموعه وزارت نفت به خزانه اظهار داشت: ابتدا باید در نظر داشت امکان اینکه ارز حاصل از صادرات نفت خام و میعانات به حساب وزارت نفت واریز شود وجود ندارد و پول مستقیما به حساب خزانه که در دست دولت و بانک مرکزی است، واریز می‌شود و یک سنت هم به وزارت نفت برگشت نمی‌کند.

    وی افزود: قسمتی از فروش فرآورده‌های نفتی هم به خزانه می‌رود و بخشی نیز با توجه به مصوبات و بحران‌هایی که ممکن است وجود داشته باشد و یا زمان کمبود بنزین، امکان تهاتر وجود دارد، مثلا سال گذشته به جای پول فرآورده، نفت‌گاز وارد شد.

    این کارشناس حوزه انرژی خاطرنشان کرد: یک طرفه به قاضی رفتن و اینکه گزارش قبل از شنیدن جواب سازمان متبوعه منتشر شود، مثبت نیست، اشکال اساسی دارد و منجر به تشویش اذهان عمومی شده و مردم را نسبت به سیستم بدبین می کند و از طرفی هم مدیران قدرت تصمیم گیری و بر وفق مقررات حرکت کردن را از دست می‌دهند،  یعنی از هر دو طرف به ضرر کشو است.

    وی یادآور شد: یعنی اتهام زنی هر چند هم ثابت شود که اشتباه است، منجر به سلب اعتماد می‌شود، در سیستم دولتی درست نیست کسی بخواهد به راحتی حکم بدهد و منتشر کند.

    بهروزی فر تصریح کرد: ما اکنون چند مشکل اساسی داریم و آن اینکه در سیستم سازمان بازرسی، دیوان محاسبات و سازمان حسابرسی افراد متخصص وجود ندارد، برخی از افرادی که برای بازرسی و حسابرسی وزارت نفت می روند بدهی‌ترین اطلاعات را درباره صنعت نفت ندارند.

    وی تاکید کرد: باید در سازمان حسابرسی، سازمان بازرسی و دیوان محاسبات افرادی بکار گرفته شوند که در هر زمینه‌ای که ورود می‌کنند، متخصص باشند نه اینکه افرادی باشند که برداشت خود را ارائه داده و بدون اینکه موضوعات را بررسی کنند، به صورت علنی منتشر کنند.

    این کارشناس ارشد حوزه نفت بیان کرد: کسی که گزارش تفریغ بودجه نفت را ارائه داده یا بی‌اطلاع  بوده و یا با عجله بررسی کرده و اطلاعاتی در مورد سیستم نفت و بازار جهانی نفت نداشته و نمی‌دانسته وقتی قراردادی بسته می‌شود، مستقیم حساب خزانه معرفی می‌شود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو