عصر خودرو

در پایان معاملات روز جمعه؛

درآمد شرکت‌ها، وال‌استریت را به بالاترین رکورد خود رساند

عصر بازار- اعلام درآمدهای قدرتمند اینتل و سایر شرکت‌ها باعث شد شاخص‌های وال‌استریت در پایان روز جمعه رکوردزنی کند. در عین حال دلار تحت تاثیر گفته‌های اخیر وزیر خزانه‌داری آمریکا، همچنان ضعیف باقی ماند.

درآمد شرکت‌ها، وال‌استریت را به بالاترین رکورد خود رساند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، اعلام درآمدهای قدرتمند اینتل و سایر شرکت‌ها باعث شد شاخص‌های وال‌استریت در پایان روز جمعه رکوردزنی کنند. درحالی که پس از گفته‌های اخیر وزیر خزانه‌داری، دلار همچنان ضعیف باقی ماند.

    اس‌اندپی 500 بزرگترین سود روزانه خود از اول مارچ تا کنون را به دست آورد و 1.2 درصد جهش کرد. اس‌اندپی و دو شاخص بزرگ دیگر بهترین سود چهار هفته‌ای خود از 2016 تا کنون را به دست آوردند.

    سهام سراسر جهان هم رشد کرد. شاخص سهام جهانی ام‌اس‌سی‌آی که سهام 47 کشور جهان را دنبال می‌کند، برای دهمین هفته متوالی رشد کرد، که بلندترین توالی رشد هفتگی آن از 1999 تا کنون است.

    سهام شرکت اینتل، یک روز پس از این که این شرکت نتایج ربع سالانه خود را منتشر کرد، بیش از 10 درصد رشد کرد و به بالاترین سطح آن از اکتبر 2000 تا کنون رسید.

    نتایج اینتل و چند شرکت بزرگ دیگر به سرمایه‌گذاران کمک کرد تا از زیر سایه تاثیر منفی داده‌های پایین‌تر از حد انتظار رشد اقتصادی آمریکا، خارج شوند. طبق گزارش دپارتمان تجارت، تولید ناخالص ملی آمریکا در ربع چهارم 2.6 درصد رشد کرده است.

    سهام غول داروسازی، اب‌وی، پس از این که این شرکت پیش‌بینی درآمد خود در سال 2018 را به شکل قابل توجهی تقویت کرد، با امید به توزیع سود بیشتر و بازخرید سهام، 10 درصد جهش کرد.

    میانگین صنعتی داوجونز 223.92 واحد یا 0.85 درصد جهش کرد و به رقم 26616.71 واحد رسید. اس‌اندپی‌500 هم 33.62 واحد یا 1.18 درصد جش کرد و 2872.87 واحد رسید و کامپوزیت نزدک 94.61 واحد یا 1.28 درصد به ارزش خود افزود و به 7505.77 واحد رسید.

    شاخص یوروفرست300 در اروپا 0.54 درصد رشد کرد و شاخص جهانی ام‌اس‌سی‌آی 0.67 درصد بالا رفت. این هفته شاخص جهانی ام‌اس‌سی‌آی 2 درصد بالا رفته است.

    سخنان پنج‌شنبه شب دونالد ترامپ در طرفداری از آن‌چه او دلار قدرتمند می‌نامد، یک روز پس از این که وزیر خزانه‌داری آمریکا، استیون منوچین اعلام کرد که دلار ضعیف‌تر به آمریکا در کوتاه مدت کمک خواهد کرد که موازنه‌های تجاری خود را بهبود ببخشد، نتوانست از افت دلار جلوگیری کند.

    شاخص دلار که ارزش آن را در برابر 6 ارز مهم جهان دنبال می‌کند با 0.33 درصد افت به 89.1 رسید. این شاخص این هفته 1.6 درصد سقوط کرده است

    برچسب ها