عصر خودرو

رئیس اتحادیه طلا:

سکه تمام حدود ۶۰ هزار تومان حباب دارد

عصر بازار- رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران از وجود حدود ۶۰ هزار تومان حباب قیمتی در بازار سکه تمام (طرح جدید) خبر داد و گفت: پیش فروش سکه می تواند ضمن مدیریت تقاضا در بازار، حباب را بشکند.

سکه تمام حدود ۶۰ هزار تومان حباب دارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، «آیت محمدولی» ، پیش فروش سکه را بهتر از حراج آن از طریق بانک کارگشایی عنوان کرد و افزود: البته پیش فروش سکه اگر به شکل مقطعی باشد، هرگز در بازار اثرگذار نخواهد بود و باید به شکل مداوم تا زمان از بین رفتن حباب قیمت ها ادامه یابد.
    وی یادآور شد: در زمان آغاز حراجی سکه در بانک کارگشایی از اوایل آذرماه، قیمت سکه در بازار حدود 190 هزار تومان حباب داشت اما اکنون این حباب به حدود 60 هزار تومان تنزل کرده است.
    وی افزود: هر چند حراجی سکه هم تا حدودی مشکل گشا بود اما هنوز نتوانسته است حباب موجود در بازار را به طور کامل رفع کند.
    این فعال بازار طلا گفت: یکی از پیشنهادها این است که عرضه سکه از طریق افراد دارای مجوز و پروانه کسب از اتحادیه طلا انجام و سکه های بانک مرکزی در بسته بندی های مناسب تری به بازار عرضه شود تا خریدار با اعتماد کامل آنها را تهیه کند.
    وی با یادآوری اینکه مصنوعات و مسکوکات طلا در ایران به عنوان یک سرمایه شناخته می شود اظهار داشت: در هفته های گذشته و در زمان بروز ناآرامی ها، برخی از مردم سرمایه های خرد خود را روانه بازار سکه کردند.
    محمدولی در ادامه بخشی از افزایش قیمت طلا و سکه در بازار را به افزایش قیمت جهانی هر اونس طلا و نیز افزایش قیمت دلار در هفته های گذشته مرتبط دانست و افزود: با وجود بروز حباب قیمتی در بازار سکه، قیمت طلای خام متناسب با نرخ جهانی آن در بازار داخلی افزایش داشته است.
    هفته گذشته قیمت سکه تمام طرح جدید در محدوده 15 میلیون ریال در بازار آزاد به فروش می رفت؛ هر چند روند آن تا پایان هفته رو به کاهش بود و به رقم 15 میلیون و 180 هزار ریال رسید اما تغییر کانال نداد.
    امروز (شنبه) در زمان آغاز بازار، قیمت هر سکه رو به کاهش بوده و اکنون به قیمت 14 میلیون و 885 هزار ریال به فروش می رود.
    دیروز، مسعود رحیمی مدیر کل نشر و ریالی بانک مرکزی از آغاز پیش فروش سکه از 15 بهمن ماه در شعب بانک ملی ایران خبر داد و اعلام کرد: پیش فروش سکه با قیمت های پایین تر از قیمت بازار در موعد ثبت نام برای پیش خرید و در سررسیدهای سه، شش و نه ماهه و یک ساله خواهد بود و عموم مردم می توانند با مراجعه به همه شعب بانک ملی در سراسر کشور نسبت به واریز وجه و پیش خرید سکه به تعداد مورد نظر اقدام کنند.

    برچسب ها