عصر خودرو

طی هفته گذشته در بورس کالای ایران؛

۸۲ هزار قرارداد آتی سکه ثبت شد

عصر بازار- حجم معاملات آتی سکه طی هفته گذشته در بورس کالای ایران به ۸۲ هزار و ۹۰۵ قرارداد افزایش یافت و ارزش آن نیز به ۱۳ هزار و ۸۵۷ میلیارد ریال رسید.

۸۲ هزار قرارداد آتی سکه ثبت شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران ، در معاملات آتی سکه طی هفته گذشته، سررسید آبان ماه سال 97 به عنوان پرطرفدارترین سررسید لقب گرفت به نحوی که معامله گران 66 هزار و 984 قرارداد را به ارزش 11 هزار و 297 میلیارد ریال در این موعد تحویل به ثبت رساندند.

    در رتبه دوم معاملات آتی سکه، سررسید شهریور ماه سال آینده با 10 هزار و 2 قرارداد به ارزش معاملاتی یک هزار و 639 میلیارد ریال قرار گرفت. در مکان سوم  بازار آتی نیز قرارداد اسفند ماه سال 96 قرارگرفت؛ به طوری که این سررسید با 3 هزار و 798 قرارداد به ارزش 584 میلیارد ریال معاملات خود را در هفته اخیر به پایان رساند.

    همچنین سررسید تیر ماه سال آینده نیز با یک هزار و 409 قرارداد به ارزش 224 میلیارد ریال در مکان بعدی بازار آتی از نظر حجم معاملات قرار گرفت. در ادامه، سررسید اردیبهشت ماه سال 97 با 712 قرارداد به ارزش 111 میلیارد ریال معامله شد.

    نگاهی به معاملات روز پنج شنبه

    همچنین بررسی معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (پنجشنبه) نشان می دهد در مجموع 8 هزار و 828 قرارداد منعقد شد.

    به این ترتیب در معاملات این روز، 5 سررسید فعال بازار آتی در بورس کالا با نوسان منفی قیمتی همراه شدند. بر اساس آمار معاملات سکه تحویل اسفند ماه 96 با ثبت قیمت یک میلیون و 540 هزار تومان، افت 0.06درصدی را تجربه کرد.

    این در شرایطی است که قرارداد تحویل اردیبهشت ماه سال 97 با قیمت یک میلیون و 568 هزار تومان افت 0.06 درصدی را به ثبت رساند. همچنین سکه تحویل تیر ماه سال 97 با نرخ یک میلیون و 595 هزار تومان به فروش رسید. سررسید شهریور ماه سال آینده هم با نرخ یک میلیون و 635 هزار تومان معامله و با افت 0.33 درصدی رو به رو شد. از سویی دیگر سررسید آبان سال 97 نیز با قیمت یک میلیون و 683 تومان به ثبت رسید و با افت قیمت 0.23درصدی رو به رو شد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو