عصر خودرو

قیمت طلا افزایش یافت

عصر بازار- قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۳۵۱ دلار و ۴۰ سنت رسید.

قیمت طلا افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، پس از آنکه قیمت طلا دیروز از بالاترین رقم های ثبت شده در یک سال و نیم گذشته پایین آمد، به دلیل پایین باقی ماندن ارزش دلار که علیرغم سخنان ترامپ در حمایت از دلار قوی اتفاق افتاد، قیمت فلز زرد امروز شاهد افزایش بود.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.3 درصد افزایش به 1351 دلار و 40 سنت رسید. قیمت فلز زرد از ابتدای هفته جاری تاکنون 1.5 درصد رشد داشته است.

    قیمت طلا روز پنجشنبه به رقم 1366 دلار و 7 سنت رسید که بالاترین رقم از سوم اوت 2016 تاکنون بود، اما بعد از سخنان دیروز ترامپ در داووس مبنی بر اینکه وی خواهان یک دلار قدرتمند است، قیمت طلا فروکش کرد.

    قیمت طلای آمریکا نیز امروز با 0.9 درصد کاهش به 1351 دلار و10 سنت رسید.

    اظهارات ترامپ در تضاد با اظهارات روز چهارشنبه استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکاست.

    به گفته پیتر فانگ، تحلیلگر موسسه وینگ فانگ در هنگ کنگ، تضعیف ارزش دلار موجب شده تا به رغم سخنان ترامپ، قیمت طلا به رشد خود ادامه دهد.

    وی افزود: «در قسمت پایینی قیمت ها، حمایت بسیار خوبی در حدود قیمت 1340 دلار وجود دارد و البته در حدود 1360 دلار شاهد مقاومت فنی هستیم.»

    شاخص دلار، در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی دیروز به پایین ترین رقم از دسامبر 2014 تاکنون یعنی 88.438 رسید.

    تحلیلگران جی اف ام اس در موسسه تامسون رویترز گفتند، با توجه به ریسک کاهش روند رشد بازارهای بورس و بی ثباتی سیاسی در جهان، قیمت طلا ممکن است امسال برای اولین بار از زمان افت قیمت ها در سال 2013، به بالای 1500 دلار برسد. افزایش بی ثباتی در نقاط مختلف جهان و افت رشد بازارهای بورس موجب افزایش سرمایه گذاری ها در بازار طلا می گردد.

    برچسب ها