عصر خودرو

چین از خود در برابر سیاست های تجاری آمریکا دفاع می کند

عصر بازار- به دنبال افزایش تعرفه آمریکا بر روی واردات صفحات خورشیدی و ماشین های لباسشویی از چین، پکن تاکید کرد در برابر این سیاست های واشنگتن از خود دفاع خواهد کرد.

چین از خود در برابر سیاست های تجاری آمریکا دفاع می کند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، وزارت بازرگانی چین در بیانیه ای که امروز روزنامه چاینا دیلی منتشر کرده است، افزود آمریکا با این اقدامات در حال ضربه زدن به روابط تجاری دو کشور است.
    وزارت بازرگانی چین برنامه های تعرفه ای آمریکا را که مصداقی از یکجانبه گرایی تجاری دانسته محکوم کرده و آورده است این تلاش ها در راستای سیاست دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا مبنی بر اولویت دادن به واشنگتن انجام می شود.
    این وزارتخانه تاکید کرده است از هیچ تلاشی برای مقابله با آمریکا در این زمینه خودداری نخواهد کرد و سیاست های مذکور را ناقض مقررات سازمان تجارت جهانی می داند.
    همزمان 'وانگ خه جون' رییس اداره بازرسی وزارت بازرگانی چین در مصاحبه ای گفت که این تعرفه ها هم باعث نگرانی تولید کنندگان چینی شده و هم در داخل آمریکا باعث دسته بندی و اختلاف شده است.
    وی گفت آمریکا با این اقدام در تلاش است از شرکت ها و تولید کنندگان در داخل آن کشور حمایت کند و این اقدامات می تواند به روابط تجاری دو طرف لطمات جدی وارد کند.
    بر اساس مقررات جدید، ‌آمریکا تعرفه بر روی ماشین لباسشویی های وارداتی از چین را برای سه سال آینده تا 50 درصد بالا برده و برای صفحات خورشیدی نیز تا چهار سال دیگر تعرفه 30 درصدی اعمال کرده است.
    این مهمترین تصمیم تجاری ترامپ از زمان تصمیم برای خروج از پیمان شراکت تجاری فرا اقیانوسیه (تی پی پی) و مذاکره مجدد در مورد 'نفتا' (پیمان تجارت آزاد آمریکای شمالی) است.
    وزارت بازرگانی چین تاکید کرده است آمریکا با این کار نمی تواند مشکلات تجاری داخلی خود را برطرف کند بلکه ضربه سنگین دیگری به تجارت شکننده در دنیا وارد می کند.
    روزنامه چاینا دیلی نوشته است کشورهایی که شامل این تعرفه ها هستند احتمالا بزودی شکوایه های خود را تسلیم سازمان تجارت جهانی خواهند کرد.

    برچسب ها