عصر خودرو

عضو هیئت رییسه فراکسیون توسعه صادرات غیرنفتی:

در ۹ ماهه امسال تراز تجاری کشور منفی شد

عصر بازار- عضو هیئت رییسه فراکسیون توسعه صادرات غیرنفتی مجلس گفت: در ۹ ماهه امسال نسبت به سال قبل تراز تجاری کشور منفی و واردات از صادرات بیشتر شد که این علامت خوبی نیست و باید با اتخاذ تدابیر خوب این مشکلات حل شود.

در ۹ ماهه امسال تراز تجاری کشور منفی شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، حمیدرضا فولادگر در مراسم بزرگداشت روز صادرات و تجلیل از صادرکنندگان برتر استان کرمان اظهار کرد: بخشی از مسائل صادرات مربوط به رقابت با قیمت، کیفیت کالا و خدمات پس از فروش است.

    وی افزود: بخش دیگری از مشکلات به دلیل دشمنی هایی است که با کشور ما می شود و به دلیل تحریم ها و ... هزینه ها بالا می رود که باید با مشوق ها و ایجاد شرایطی برای صادرکنندگان این مسائل را حل کنیم.

    فولادگر تصریح کرد: اگر تسهیلات داده می شود، یارانه در نظر گرفته و جوایز صادراتی اعطا شود و از سو دیگر باید با ایجاد پیمان های دو طرفه، شرایط بهتری برای صادرکنندگان ایجاد کنیم.

    وی بیان کرد: قوانین در سال های گذشته راهگشا بوده و قوانین خوبی در چهار سال گذشته تصویب شده که مهم این است نظارت کنیم خوب اجرا شود زیرا خیلی خلاء قانونی نداریم و بیشتر باید کار نظارتی کرد.

    نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: برای حضور در بازارهای جهانی، راهی به جز هلدینگ ها و کنسرسیوم های صادراتی نداریم.

    وی عنوان کرد: در 9 ماهه امسال نسبت به سال قبل تراز تجاری کشور منفی و واردات از صادرات بیشتر شد که این علامت خوبی نیست و باید با اتخاذ تدابیر خوب این مشکلات حل شود.

    این نماینده مجلس افزود: محصولات خوبی در کشور تولید می شو اما تا زمانی که برندسازی نشود، نمی توانند در صحنه بین المللی رقابت کنند.

    فولادگر در ادامه اظهار کرد: فرصت های خوبی در استان کرمان وجود دارد و تکمیل زنجیره فولاد و مس کار خوبی است و انصافا این استان موفقیت های خوبی هم در حمایت از بخش خصوصی و هم فرصت های ایجاد شده در بحث اشتغال و تکمیل زنجیره ارزش افزوده در سال های گذشته داشته است.

    برچسب ها