عصر خودرو

صادرات نفت عربستان بدون تغییر می‌ماند

عصر بازار- عربستان سعودی با وجودی تعطیلی برنامه‌ریزی شده پالایشگاه در این کشور، قصد دارد صادرات نفت خود را در سه ماهه نخست سال میلادی جاری در حدود ۷ میلیون بشکه در روز ثابت نگه دارد.

صادرات نفت عربستان بدون تغییر می‌ماند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، منابع آگاه به رویترز گفتند عربستان سعودی همچنین قصد دارد تولید نفت خود را در 9.8 میلیون بشکه در روز نگه دارد که پایین سقف 10.058 میلیون بشکه در روز سهمیه تولید عربستان تحت توافق کاهش تولید اوپک و غیراوپک است و پایبندی این کشور به محدودیت عرضه را منعکس می‌کند.
    طبق اعلام منابع ثانویه اوپک، تولید نفت عربستان در دسامبر سال میلادی گذشته 10 هزار و 900 بشکه در روز نسبت به نوامبر کاهش یافت و به 9.918 میلیون بشکه در روز رسید.
    بر پایه آمار رهگیری نفتکش که از سوی بلومبرگ منتشر شده، صادرات نفت عربستان ماه میلادی گذشته به 6.6 میلیون بشکه در روز در مقایسه با 7.18 میلیون بشکه در روز در نوامبر کاهش یافت.
    مجموع تولید شش تولیدکننده خاورمیانه عضو اوپک شامل عربستان سعودی، عراق، امارات متحده عربی، ایران، کویت و قطر در دسامبر به پایین‌ترین میزان از ماه اوت رسید.
    یک منبع بلندپایه اوپک دو هفته پیش به رویترز گفت: تولیدکنندگان نفت خلیج فارس با وجود رشد قوی تقاضای جهانی برای نفت و کاهش ذخایر، قصد دارند تولید نفت را در سه ماهه اول سال 2018 پایینتر از سطح مدت مشابه سال گذشته نگه دارند.

    برچسب ها