عصر خودرو

چگونه با استفاده از ابزار اقتصادسنجی، داده‌های مالی را تحلیل کنیم؟

پیش ‌بینی دقیق‌تر بازار های مالی با استفاده از نرم‌افزار

عصر بازار- در سال‌های اخیر توسعه اقتصادسنجی در حیطه بازارهای مالی به یکی از شاخه‎های اقتصادسنجی تبدیل شده که نظریه‎ها و رویکردهای سری‌های زمانی مالی را در خود گنجانده است.

پیش ‌بینی دقیق‌تر بازار های مالی با استفاده از نرم‌افزار
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» ، با توجه به خاصیت این سری‌ها، اقتصادسنجی مالی به‌صورت نظری و کاربردی در حیطه بازارهای مالی و در سطوح مختلف مورد استفاده محققان و دانشجویان قرار می‌گیرد. از سوی دیگر، توسعه روزافزون بسته‌های آماری رایانه‌ای موجب شده کاربرد تجربی این نظریه‌ها پیش از پیش مورد استقبال محققان قرار بگیرد. در این بین نرم‌افزار R با توجه به خصوصیات منحصر به فرد خود، جایگاه ویژه‌ای را در تحلیل داده‌های مالی به خود اختصاص داده‌ است.

    از این رو و با توجه به اهمیت این مبحث، مرکز مالی ایران کارگاه آموزشی «مدلسازی و پیش بینی سری‌های مالی با نرم‌افزار R» را در تاریخ دوازدهم بهمن‌ماه برگزار می‌کند.
    قرار است تا در این دوره، پیش بینی بازار های مالی با ابزارسری‌های زمانی به‌صورت کاملا دقیق و با جزییات کامل ارائه شود. به این منظور در این دوره از روشهای مختلف پیش‌بینی شامل روشهای پارامتری، نیمه پارامتری و ناپارامتری استفاده خواهد شد و دقت هر کدام از روشها برای تشخیص مدل مناسب پیش بینی، محاسبه می‌شود.
    رضا عربی بلاغی، مدرس این دوره معتقد است شرکت‌کنندگان بعد از اتمام این دوره، قادر خواهند بود مدل‌بندی مناسب برای بازارهای مالی، پیش‌بینی دقیق‌تر به منظور سرمایه‌گذاری و پژوهش را انجام داده و ابزارهای مختلف تحقیق و پژوهش را در حوزه پیش بینی های مالی و رفتاری به‌کار گیرند.
    علاقه‌مندان به این مبحث می توانند بروشور کامل توضیحات و سرفصل‌های این کارگاه را از وبسایت مرکز مالی ایران به نشانیwww.ifc.ir دریافت کنند و برای شرکت در این کارگاه به مدت 16 ساعت، با شماره‌های 66724343-66724545 تماس بگیرند.

    برچسب ها