عصر خودرو

درمعاملات امروز بازارهای جهانی؛

سهام آسیایی افت کرد

عصر بازار- سهام آسیایی با از رمق افتادن سرمایه‌گذاران پس از توالی سودهای اخیر، از حرکت باز ایستاد.در عین حال موج جدیدی از فروش دلار باعث شد قیمت آن به پایین‌ترین سطح سه ساله خود سقوط کند.

سهام آسیایی افت کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، روز چهارشنبه سهام آسیایی با از رمق افتادن سرمایه‌گذاران پس از توالی سودهای اخیر، از حرکت باز ایستاد. درحالی که موج جدیدی از فروش دلار باعث شد قیمت آن به پایین‌ترین سطح سه ساله خود سقوط کند.

    اکثر شاخص‌های آسیایی از آغاز سال جدید بین 5 تا 10 درصد رشد کردند و در مقادیر بالای رکوردی خود هستند.

    کریس وستون، استراتژیست ارشد بازار در شرکت کارگزاری آی‌جی، می‌گوید: این بازارها در حال پرواز هستند و به نظر می‌رسد از اواخر دسامبر تا کنون به صورت یک‌طرفه در حال رشد هستند. اما به نظر می‌رسد ادامه این روند صعودی ممکن نباشد. خریداران از نگه داشتن سهام خسته می‌شوند (و برای تثبیت سود دست به فروش می‌زنند).

    روز چهارشنبه گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه در خارج ژاپنِ ام‌اس‌سی‌آی، 0.2 درصد افت کرد. این شاخص روز سه‌شنبه 1.2 درصد جهش کرد و به رکورد همیشگی خود دست یافت.

    نیکی ژاپن 0.6 درصد افت کرد که دلیل آن تقویت ین بود. این شاخص دیروز به رکورد 26 ساله خود رسیده بود

    داده‌های ژاپن نشان داد که برای سیزدهمین ماه متوالی صادرات رشد کرده‌اند که این ناشی از تقاضای بی‌سابقه از سوی چین و کل آسیا بوده است. فعالیت تولیدی به سریع‌ترین رشد خود در 4 سال گذشته رسید.

    شاخص اصلی کره بدون تغییر بود درحالی که شاخص سی‌اس‌آی 300 چین 0.3 درصد افت کرد. شاخص چین امسال بیش از 8 درصد بالا آمده است و نزدیک به بالاترین سطح خود از اواسط 2015 تا کنون قرار دارد.

    در وال‌استریت رشد 10 درصدی نت‌فلیکس، پیشتاز رشد در بخش تکنولوژی بود. تا به اینجای امسال 82 درصد از شرکت‌ها در این بازار گزارش عملکردی فراتر از پیش‌بینی‌های خود را ارسال کرده‌اند.

    نزدک سه‌شنبه خود را با سود 0.71 درصدی به پایان برد. اس‌اندپی 500 با 0.22 درصد رشد مواجه شد درحالی که داوجونز با افت اندک 0.01 درصدی به کار خود پایان داد.

    در بازار ارز در حالی که سرمایه‌گذاران به این نتیجه رسیده‌اند که با گسترش رشد اقتصادی در جهان، فدرال رزرو تنها بانکی نخواهد بود که سیاست‌گذاری مالی خود را سخت‌گیرانه‌تر می‌کند و اروپا و ژاپن از این نظر امید بخش‌تر هستند، دلار رونق خود را از دست داد.

    دلار با افتی 0.35 درصدی به نرخ 109.90 ین رسید. این اولین بار است که ماه سپتامبر تا کنون دلار از آستانه پشتیبانی خود که 110.00 است پایین‌تر آمده است.

    افت دلار باعث تقویت کالاهایی شد که قیمت دلاری دارند و طلا تا 1341.26 دلار برای هر اونس بالا رفت.

    برچسب ها