عصر خودرو

سیتی بانک آمریکا شعبه خود در عربستان را بازگشایی می‌کند

عصر بازار- سیتی بانک آمریکا بعداز ۱۳ سال بار دیگر شعبه خود را در عربستان افتتاح می کند.

سیتی بانک آمریکا شعبه خود در عربستان را بازگشایی می‌کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا ، سیتی بانک آمریکا از مرجع بازار سرمایه عربستان سعودی مجوز راه اندازی سرمایه گذاری کسب و کار بانکداری را دریافت کرد؛ همچنین این بانک اعلام کرد که به دنبال اصلاحات اقتصادی در عربستان سعودی چندین بانک خارجی هم مجوز راه اندازی شعبه را از این کشور اخذ کرده اند.

    البته سیتی بانک آمریکا در میان آن دسته از بانک های دعوت شده به عربستان برای قرار دادن سهام اولیه آرامکو به ارزش 100 میلیارد دلار در بازار بورس است. «مایک کوربت» مدیر عامل سیتی بانک گفت: عربستان سعودی یک کشور پیشگام اقتصادی در منطقه است و بازار استراتژیک مهی برای سیتی بانک محسوب می شود.

    سیتی بانک به دنبال جذب بازارهای سرمایه عربستان است و بعد از تقریبا 13 سال به عربستان بر می گردد. سیتی گروپ در سال 2004 میلادی به دنبال فروش 20 درصد از سهام گروه مالی «سامبا» از عربستان بعداز 5 دهه خارج شد.

    در سال 2015 میلادی سیتی گروپ از رگولاتور عربستان مجوز سرمایه گذاری مستقیم در بازار بورس محلی این کشور را اخذ کرد تا اولین گام برای بازگشت آن باشد. سیتی بانک در سال گذشته میلادی مجوزی را از عربستان اخذ کرد که شرایط ارائه خدماتی از قبیل سرمایه گذاری در حوزه بانکداری، بازارهای سرمایه، بدهی و بورس به مشتریان محلی و موسسات مالی را برای آن فراهم می کند.

    قرار است سیتی بانک، 20 بانکدار سعودی را برای سرمایه گذاری در فرصت های بانکداری که در راستای برنامه اصلاحات اقتصادی عربستان است، استخدام کند. همچنین آرامکو، سیتی بانک را برای مدیریت 2 میلیارد دلار از سهام خود در بازارهای بورس انتخاب کرده است.

    برچسب ها