عصر خودرو

حملات پاریس روی سهام هتل ها و مراکز گردشگری چه تاثیری داشت؟

عصر بازار: امروز، دوشنبه، اولین روز کاری بعد از تعطیلاتی بود که با شش حمله خونین داعش به پاریس مصادف شده بود.

حملات پاریس روی سهام هتل ها و مراکز گردشگری چه تاثیری داشت؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از صدای اقتصاد، بازارهای سهام اروپایی بلافاصله بعد از حملات پاریس توانستند خود را در روز دوشنبه احیا کنند. با این حال، سهام شرکتهای مسافرتی و گردشگری در سراسر منطقه اروپا تحت فشار قرار گرفتند.

    شاخص سهام کاک 40 در پاریس به سرعت توانستند میزان خسارتها را جبران کند و حتی 0.1 درصد نیز رشد داشت.

    اما این اتفاق خوشایند،‌ مانع نشد که سهام گروه هتلهای آکور پایین نیاید. سهام این شرکت بیشترین سقوط را پس از حمله پاریس شاهد بود و هر سهم این گروه با 6.6 درصد کاهش به 38.71 یورو رسید. این بزرگترین سقوط در شاخص ملی فرانسه و شاخص بین‌المللی اف‌تی‌اس‌ای یوروفرست 300 بوده و باعث شده که در سراسر منطقه اروپا شاخصهای مربوط به شرکتهای تفریحی و مسافرتی کاهش یابد.

    قیمت سهام شرکت هتلهای اینترکنتیننتال نیز 2.6 درصد سقوط کرد. توئی که یک شرکت برگزارکننده تورهای گردشگری است و دفتر مرکزی‌اش در لندن واقع شده،‌ 3.9 درصد کاهش در ارزش سهام خود را شاهد بود. شرکت یوروتونل نیز که فعال در گردشگری است، 4.1 درصد کاهش یافته است.

    سهام شرکتهای هواپیمایی هم سقوط کرده است. آ‌ای‌جی که شرکت مادر شرکتهای بریتیش ایرویز و ایبریا است نیز 2.9 درصد کاهش ارزش داشته است.

    فهرست سهام شرکتهای لوکس در بازار بورس پاریس که معمولا به میزان خرج کردن گردشگران ارتباط دارد، نیز در روز دوشنبه سقوط کرد. سهام شرکت ای‌وی‌ام‌اچ 2.3 درصد و قیمت سهام هرمس 2.8 درصد و ارزش سهام باربری در بازار بورس لندن 1.6 درصد سقوط را شاهد بودند.

    کارشناسان می‌گویند که این سقوطها در قیمت‌های چنین شرکتهایی قابل درک است و طبیعی بوده است که سهام شرکتهایی که در حوزه تفریح و گردشگری فعال هستند،‌ پس از ماجرای حمله به پاریس سقوط کنند. اثرات این حمله در بازارهای جهانی ممکن است تا مدتی باقی بماند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها