عصر خودرو

افت ۱۶ درصدی جذب سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در جهان طی سال ۲۰۱۷

عصر بازار- آنکتاد در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد میزان سرمایه گذاری مستقیم خارجی در کشورهای جهان در سال ۲۰۱۷ میلادی با ۱۶ درصد کاهش به ۱.۵۲ تریلیون دلار رسیده است.

افت ۱۶ درصدی جذب سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در جهان طی سال ۲۰۱۷
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، کنفرانس تجارت و توسعه ملل متحد (آنکتاد) در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد که میزان سرمایه گذاری مستقیم خارجی در کشورهای جهان در سال 2017 میلادی با 16 درصد کاهش به 1.52 تریلیون دلار رسیده، در حالی که این رقم در سال 2016 میلادی 1.81 تریلیون دلار بوده است.

    موخیشا کیتویی، دبیرکل آنکتاد در این باره گفت: «روند ترمیم جذب سرمایه گذاری خارجی (از بحران مالی 2008 به این طرف) همچنان یک روند ناهموار است.»

    وی افزود: «هرچند جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی در کشورهای در حال توسعه همچنان در سطحی مشابه سطح سال 2016 قرار داشته، اما همچنان سرمایه گذاری بیشتری در بخش هایی که می تواند به اهداف توسعه پایدار کمک کند نیاز است.»

    کاهش 27 درصدی جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی در کشورهای توسعه یافته عامل اصلی افت میزان سرمایه گذاری مستقیم خارجی جهانی بوده است.

    بر اساس این گزارش، جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی در اروپا 27 درصد و در آمریکای شمالی 33 درصد افت داشته است. این کاهش به این دلیل بوده که جذب سرمایه گذاری در انگلیس و آمرکیا بعد از رشدی قابل توجه در سال 2016، در سال 2017 به سطح اولیه خود بازگشته است.

    ای در حالی است که میزان جذب سرمایه گذاری خارجی در دیگر کشورهای توسعه یافته از جمله استرالیا رشدی 11 درصدی داشته است.

    میزان جذب سرمایه گذاری خارجی در اقتصادهای در حال توسعه تقریبا ثابت بوده و با رشدی 2 درصدی نسبت به سال گذشته به رقم 653 میلیارد دلار رسیده است.

    میزان جذب سرمایه گذاری مستقیم خاجری در کشورهای در حال توسعه آسیایی و آمریکای لاتین و همچنین منطقه کارائیب رشدی نسبی داشته اما در آفریقا ثابت مانده است. منطقه ای که بیشترین دریافت کننده سرمایه گذاری مستقیم خارجی بوده، آسیای در حال توسعه بوده و اتحادیه اروپاو آمریکای لاتین در جایگاه های دوم و سوم جای گرفته اند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو