عصر خودرو

معاون وزیر اقتصاد مطرح کرد

سهم نفت از بودجه ۳۰درصد شد

عصر بازار: معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی و اقتصادی با اعلام اینکه این سازمان در شش ماه اخیر پذیرای ۶۰ هیئت سرمایه گذاری خارجی بوده، گفت: سهم نفت از بودجه ۳۰ درصد شده و ثباتی که در این دولت در اقتصاد حاکم شده شبیه معجزه است.

سهم نفت از بودجه ۳۰درصد شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، محمد خزاعی در همایش بین المللی توسعه اقتصادی و جذب سرمایه استان تهران درباره هیات های خارجی ورودی به کشور افزود : علاوه بر کشورهای منطقه و همسایگان ، عمده این هیات ها از کشورهای اروپایی ، آسیایی ، آفریقایی و آمریکایی بوده اند.

    وی تاکید کرد : تعداد زیادی از این هیات های خارجی در شرایطی به ایران آمدند و درخواست سرمایه گذاری داشتند که هنوز سرنوشت برجام مشخص نبود و این نشان دهنده توجه جدی بازارهای بین المللی به ظرفیت های ایران است.
    معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد : در شرایطی هیات های خارجی برای سرمایه گذاری در ایران ابراز علاقه کردند که طی دو سال گذشته همچنان تحریم ها برقرار و سوئیفت بسته بود و امکان کوچکترین نقل و انتقال مالی بدور از چشم تحریم کنندگان وجود نداشت.
    خزاعی گفت : جمهوری اسلامی ایران در این شرایط موفق شد ثبات را در اقتصاد کشور حاکم کند و آوردن این ثبات به صحنه اقتصادی و اداره کشور در این شرایط شبیه معجزه است.
    رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی و اقتصادی گفت : این ثبات در شرایطی است که سهم درآمد نفتی از بودجه کشور از 80 درصد به 30 درصد کاهش و سهم درآمدهای مالیاتی 40 درصد و درآمدهای گمرکی 70 درصد افزایش یافته است.
    خزاعی افزود :‌ نرخ تورم نقطه به نقطه در کشور به 10 درصد کاهش یافته است و بازار ارز ثبات دارد و نوسان ارز ناچیز است و این در شرایطی است که دست دولت باز نبوده است.
    وی افزود : وجود ثبات در اقتصاد کشور نشان داد که برنامه ریزی ، تدبیر و عزم مسئولان بسترساز توسعه اقتصادی است.
    رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی و اقتصادی گفت : این موضوعات برای سرمایه گذاران خارجی اهمیت دارد.
    خزاعی افزود : قطعا در روش های تامین مالی طرح ها اولویت با سرمایه گذاری است و سرمایه گذاری یک موضوع تجملاتی و انتخاب نیست بلکه ضرورت است.
    وی گفت :‌ با کاهش درآمد نفت از 117 میلیارد دلار به 20 میلیارد دلار و لزوم اجرای طرح های عظیم کشور تجهیز منابع مالی ضرورت دارد و این روشی است که کشورهای توسعه یافته نیز دنبال آن هستند.
    رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی و اقتصادی با تاکید بر مصون ماندن و مقاومت در برابر تکانه ها و شوک های اقتصادی و سیاسی گفت : برای تحقق اقتصاد مقاومتی توسعه سرمایه گذاری و تقویت سرمایه گذاری بخش خصوصی ضرورت دارد.
    خزاعی در بخش دیگری از سخنان خود مذاکرات ایران و گروه 5+1 را از نشانه های قدرت تصمیم گیری در نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت : مشارکت ایران در مسایل مهم منطقه ای و بین المللی حاکی از آن است که در مسیر تصمیم گیری و تصمیم سازی درست حرکت می کنیم که اثر ان بر مبادلات اقتصادی را کشورهای خارجی متوجه هستند.
    رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی و اقتصادی گفت : سرمایه گذاران خارجی متوجه هستند که ایران کشوری است که تحت تاثیر شوک های خارجی قرار نمی گیرد و درست تصمیم گیری و معامله می کند.
    خزاعی افزود :‌ ایران کشوری امن و با ثبات است و این ثبات و امنیت در عرصه سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی از ضرورت های سرمایه گذاری و کار اقتصادی است.
    وی گفت : در شرایطی که بسیاری از کشورها ناامن هستند و ناامنی به اروپا هم رسیده است ، جمهوری اسلامی ایران جزیره باثبات و امن است.
    رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی و اقتصادی گفت : برای تعامل سازنده با کشورهای دنیا بر اساس احترام متقابل و حفظ منافع ملی مصمم هستیم.
    خزاعی با اشاره به گسترش تعامل ایران با مجامع و نهادهای مالی و اقتصادی و اعتبارسنجی و استانداردسازی مالی گفت : موضوع سرمایه گذاری نیز جدای از مسایل بین المللی نیست و ایران نشان داد که خواهان تعامل گسترده اقتصادی با کشورها و افراد حقیقی و حقوقی است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو