عصر خودرو

سال ۹۷ هیچ تعرفه‌ای در کشور افزایش پیدا نخواهد کرد

عصر بازار- عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: عدم افزایش تعرفه‌ها نیز در بودجه سال ۹۷ موردبررسی قرارگرفته و از این منظر نیز تعرفه‌ها در سال آینده ثابت بوده و هیچ‌گونه تعرفه‌ای در سال ۹۷ افزایش پیدا نخواهد کرد.

سال ۹۷ هیچ تعرفه‌ای در کشور افزایش پیدا نخواهد کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از، احمد امیرآبادی فراهانی در بیست و هشتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در سالن جلسات شهید باکری برگزار شد، اظهار داشت: آماده کردن به‌موقع بودجه سال 97 توسط شهرداری قم و تقدیم آن به شورای اسلامی شهر قم برای تصویب و بررسی نهایی جای خرسندی دارد.

    وی با اشاره به برخی از مهم‌ترین وظایف و کارکردهای شوراهای اسلامی شهر و روستا افزود: تعیین اولویت‌های مردم در داخل شهر بر عهده اعضای شورای شهر بوده که باید شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر قم با توجه و اشراف کامل بر این مسائل بودجه سال 97 شهرداری را بررسی و تصویب کنند.

    عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اهمیت رسیدگی و حمایت از مناطق و اقشار مستضعف جامعه در بودجه سال 97 گفت: توجه به مناطق محروم و پیش‌بینی طرح‌های حمایتی در این مناطق باید در اولویت نمایندگان  و اعضای شورای اسلامی شعر قم باشد.

    نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی حوادث اخیر در کشور و نقش پررنگ فقر و محرومیت را در ایجاد و هدایت تجمع‌های خیابانی را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد:  حوادث اخیر در کشور نشان داد  مناطقی که دولت از سال‌های گذشته توجهاتی در آن‌ها  داشته و شرایط و وضعیت معیشتی و اشتغال را در آن‌ها بهبود داده بود شاهد هیچ‌گونه مشکل یا تجمع اعتراضی نبود.

    امیرآبادی با تأکید بر مباحث داغ بودجه‌ای در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:در سه هفته گذشته در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی مباحث بسیار زیادی مطرح شده که فضای جامعه در این کمیسیون ملتهب در نظر گرفته‌شده بود و برای کنترل و هدایت این التهاب درونی جامعه نیز تصمیم‌های بسیار عقلانی و بزرگی گرفته شد.

    عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افزایش حقوق‌ها ازجمله مهم‌ترین تصمیم‌های بوده که در این کمیسیون تلفیق درباره آن بحث‌های فراوانی شده چراکه افزایش حقوق مدیران  و تبعیض‌های موجود در جامعه کشور را دچار التهاب و مشکل می‌کند، در سال 97 شاهد افزایش حقوقی در بخش مدیران نخواهیم بود.

    وی عنوان کرد: مبحث مالیات نیز به‌درستی در بودجه سال 97  به‌درستی اندیشیده شده است همچنین بازگشت برخی از زمین‌های دولتی نیز به دولت بعد از گذشت نزدیک به سه دهه در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرارگرفته است.

    نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان مباحث مطرح‌شده در دریافت عوارض خروج از کشور تصریح کرد: با وجود تمام تلاش‌هایی که در این زمینه صورت گرفت عوارض خروج از کشور تنها در 40 روز اربعین حسینی(ع) رایگان بوده و در مابقی ایام سال این مبالغ از مردم اخذ خواهد شد.

    نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پاداش پایان خدمت نیز مسئله دیگری بوده که در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی بررسی شدکه طبق آن پاداش پایان خدمت 30 سال، 7 برابر حقوق تعیین‌شده در نظر گرفته شد همچنین عدم افزایش تعرفه‌ها نیز در  بودجه سال  97 موردبررسی قرارگرفته و از این منظر نیز تعرفه‌ها در سال آینده ثابت بوده و هیچ‌گونه تعرفه‌ای در سال 97 افزایش پیدا نخواهد کرد.

    وی ادامه داد: هیچ سازمانی حق ندارد حق سپرده‌گذاری در بانک‌ها برای سود داشته باشد که این قانون شامل تمامی نهادها می‌شود، وام ازدواج نیز در سال 97، از 10 میلیون تومان به 15 میلیون رسیده که در زمینهٔ تسهیل روند ازدواج بسیار مؤثر می‌تواند باشد.

    امیرآبادی تسهیلات مجلس شورای اسلامی برای شهرداری‌ها را موردتوجه قرار داد و گفت: 8 هزار میلیارد تومان شهرداری‌ها در سال 97 حق فروش اوراق مشارکت خواهند داشت، همچنین در جاهایی که شهرداری به دولت طلبکار  و به بانک بدهکار باشد امکان تهاتر وجود خواهد داشت، 700 هزار میلیارد تومان کلان‌شهرها نیز در بودجه سال 97 حذف‌شده و این مبلع زین پس در اختیار وزارت کشور قرار نگرفته و مستقیماً در اختیار کلان‌شهرها قرار می‌گیرد.

    نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: در بودجه 97 دولت 88 درصد ارزش‌افزوده به کلان‌شهرها و 12 درصد نیز به روستا پیش‌بینی‌شده است همچنین 1 میلیارد دلار نیز برای احیای بافت‌های فرسوده با سود 4 درصد در سال 97 برای شهر قم در نظر گرفته‌شده است.

    برچسب ها